پورابراهیمی در گفت‌وگو با پانا:

شهامت، جسارت و اقدامات‌ دولت در موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها قابل تقدیر است

مجلس شورای اسلامی از موضع دولت حمایت می‌کند تا در این مسیر بتواند با تمام ظرفیت‌های قانونی، این کار را به‌صورت کامل و جامع اجرایی کند/ مجلس حامی این اقدام دولت است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت دولت در ارتباط با موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها، اقدامات خوبی انجام داده است؛ بخشی از آن‌ها قابل تقدیر است ولی مجلس انتظار داشت کالا از طریق کارت‌های اعتباری، در اختیار مردم قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شهامت، جسارت و اقدامات‌ دولت در موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها قابل تقدیر است

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد یک ساله دولت سیزدهم، اظهار کرد: «دولت در ارتباط با موضوع بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، اقدامات خوبی انجام داده است. بخشی از آنها قابل تقدیر است و بخشی نیز از نگاه ما قابل انتقاد است. بخش قابل انتقاد به قانونی که ما نوشتیم بازمی‌گردد که دولت تنها بخشی از آن را اجرایی کرده است.»

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: «انتظار ما این است که دولت این قانون را به شکل جامع و کامل عملیاتی کند به عنوان مثال در بحث جایگزینی منابع ارز ترجیحی به جای واردات به حلقه آخر، که تا امروز به صورت کامل اجرا نشده است، دقت بیشتری برای اجرای دقیق قانون صورت گیرد.»

وی گفت: «ما قصد داشتیم بتوانیم از طریق کارت‌های اعتباری، کالا را در اختیار مردم قرار دهیم و دهک‌بندی‌ها انجام شود و پرداخت‌های نقدی به شکل دیگری صورت بگیرد و حذف افرادی که براساس اطلاعات ناصحیح یارانه می‌گیرند، از لیست خارج شوند اما این اتفاق بعضا نیافتاده است و این مورد انتقاد ماست.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «اما در اصل ماجرا که دولت شهامت و جسارت داشته است و این تصمیم را گرفته است قابل تقدیر است؛ از موضع دولت حمایت می‌کنیم تا در این مسیر ‌با تمام ظرفیت‌های قانونی، بتواند این کار را به‌صورت کامل و جامع اجرایی کند. مجلس حامی این اقدام دولت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار