مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری خبر داد:

اردوی جهادی پزشکی و دندان‌پزشکی در دبستان امیرالمومنین ناحیه یک ری

شهرری (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری از روند برگزاری طرح اردوی جهادی پزشکی و دندان‌پزشکی در دبستان امیرالمومنین (ع) در ناحیه یک ری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی جهادی پزشکی و دندان‌پزشکی در دبستان امیرالمومنین ناحیه یک ری

محسن نوروزیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: یکی از شاخص‌های سلامت جامعه امروزی این است که مردم به ویژه دانش‌آموزان از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند؛ بسیاری از دانش‌آموزان ممکن است برای تشخیص سلامت خود تا بحال به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند و این موضوع یک معضل بزرگ برای جامعه فعلی محسوب می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزی که در مدرسه می‌خواهد حضور داشته باشد می‌بایست از مجموعه‌ای از شاخصه‌های سلامت و تندرستی برخوردار باشد، هدفمان از غربالگری‌ها این است که به شناسایی ناهنجاری کمک کنیم و سلامت و تندرستی دانش‌آموزان را تضمین کنیم‌.

نوروزیان در رابطه با هدف طرح اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی افزود: هدف از این نوع طرح‌ها در مدارس این است که دانش‌آموزان کم‌بضاعت مورد غربالگری قرار بگیرند و متخصصان مشکلات جسمی و روانی آنها را تشخیص دهند و آنها را تشویق به درمان مشکلاتشان کنند.

وی در ادامه بیان کرد: دانش‌آموزان ۶ سال به بالا شامل این طرح می‌شوند و حتی اولیا آنها هم تحت پوشش این طرح هستند و از غربالگری‌ها استفاده می‌کنند؛ در قسمتی از طرح، واکسیناسیون برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و یا واکسیناسیون آنها ناقص انجام شده است، انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح مذکور شامل خدمات گوناگونی همچون تزریق واکسن، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی، روانشناسی، اندازه‌گیری قد و وزن، خدمات پزشکی، دندانپزشکی و تغذیه است؛ همه این خدمات به صورت رایگان در اختیار عموم افراد جامعه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحثی که در آمار تغذیه دانش‌آموزان وجود دارد، سوء‌تغذیه آنها است که در بیشتر دانش‌آموزان این مورد بسیار بارزتر از موارد دیگر است که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد و می‌تواند خود پایه‌ای برای ارتقاء سایر ناهنجاری‌ها باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا هاشم‌زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار