وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور:

فقط ۷ درصد از دانش‌آموزان ورزش می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت جامعه ما به انسان‌های سالم و قوی نیاز دارد و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز در سیاست‌های کلی به تحقق این موضوع، تاکید و امر فرموده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۰۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فقط ۷ درصد از دانش‌آموزان ورزش می‌کنند

به گزارش پانا، یوسف نوری در آیین افتتاح اولین جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور یادواره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید شمسی‌پور که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: هفته دولت را تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان معلم، رجایی و باهنر و نیز شهیدانی که این آیین فرهنگی و ورزشی به نام آنها مزین شده است را گرامی می‌دارم.

وی با بیان اینکه «این یک جشنواره وزین است و باعث می‌شود ارتباط مادران با دختران یک ارتباط مستحکم شود» افزود: ما والدین تصور می‌کنیم ۸۸ درصد از بچه‌ها ورزش می‌کنند اما در عمل فقط ۷ درصد بچه‌های ما ورزش می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جامعه ما به انسان‌های سالم و قوی نیاز دارد و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز در سیاست‌های کلی به تحقق این موضوع، تاکید و امر فرموده‌اند.

نوری تصریح کرد: حتی تحقیقات هم نشان می‌دهد که ورزش نکردن به اقتصاد مملکت لطمه وارد می‌کند و هر چه میزان ورزشکاران ما بیشتر شود تولید ناخالص داخلی کشور به واسطه نیروی انسانی توانمند، تقویت خواهد شد.

وی گفت: یعنی آسایش، رفاه، سلامت و امنیت در سایه توجه به ورزش در برنامه‌های آینده‌سازان این مملکت محقق می‌شود؛ بر همین اساس حضرت علی (علیه السلام) به کمیل‌بن زیاد می‌فرماید «قَوِّ عَلی خِدمَتِکَ جَوارحی»؛ اصلا همین است که می‌گویند عقل سالم در بدن سالم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه ویژه دولت به برنامه‌های ورزش خانوادگی، افزود: دولت زمینه و امکانات را برای دختران و مادران و نیز پسران و پدران فراهم کرده است که یک روز در هفته را در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند؛ بنابراین توصیه من به شما والدین این است که بچه‌ها را به این فضاها بیاورید و از این فرصت استفاده کنید.

نوری در ادامه اظهار داشت: کار دیگری که در معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش انجام شده این است که ۲۱۰۰ سالن و زمین چمن مدرسه‌ای ایجاد کرده‌اند تا دانش‌آموزان در مدرسه نیز ورزش کنند و زمینه نشاط جامعه فراهم شود.

وی گفت: ورزش یک حرکت در راستای تحقق چند ساحت مورد تاکید در سند تحول بنیادین است؛ اگر ورزش را خوب انجام دهیم در ساحت‌های علمی و آموزشی، اخلاقی و نیز اقتصادی موفق به تربیت دانش‌آموزان خواهیم شد. بر همین اساس، دولت بنا دارد از ورزش آینده‌سازان مملکت به خوبی حمایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار