اسماعیلی: بنای دولت استفاده از خرد جمعی برای اداره کشور است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۳۵ شورای عالی وجود دارد که مسئولیت آن‌ها با رئیس‌جمهوری است، تاکید کرد بنای دولت بر استفاده از خرد جمعی برای اداره کشور است.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: بنای دولت استفاده از خرد جمعی برای اداره کشور است

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در برنامه صف اول در تشریح شاخص های اندازه گیری میزان مردمی بودن دولت گفت: مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری‌ها و استفاده دولت از ظرفیت‌های مردمی دو شاخصه اصلی اندازه گیری دولت مردمی سیزدهم است.

غلامحسین اسماعیلی با ارائه کارنامه دولت سیزدهم در یک سالگی آن افزود: آن چه در این دولت در این جهت اتفاق افتاد هم از نظر ساختاری و هم از نظر عملکردی گام‌های بسیار خوبی در این جهت برداشته شد، از جهت ساختاری؛ رئیس جمهور غیر از رفتار و اقدامات خودشان دستیاری را انتخاب کردند به عنوان دستیار مردمی سازی دولت، این جایگاه اصلاً در این دولت ابداع شد برای این که مردمی هستیم و از مردم چه توده مردم و چه نخبگان مردمی در بخش‌های مختلف برای انجام مأموریت‌های دولت کمک خواسته شد. نخبگان اولین گروه‌های مردمی بودند که به کمک دولت آمدند، نشست‌های متعدد هم رئیس‌جمهور، هم معاونان رئیس جمهور، هم وزرا با نخبگان در سطوح مختلف و برای بهره مندی از نظر آنها، استفاده از نظرات مردم هم از طریق سامانه‌های ارتباطی با مردم و هم از طریق ارتباط در استان‌ها و سفر‌ها و نامه‌های مردم.

وی تصریح کرد: من به صورت قاطع و جزماً عرض می‌کنم؛ دو دغدغه اصلی آقای رئیس جمهور عبارت بود از: ۱- سلامت مردم، ۲- معیشت مردم و آن چه که ذهن ایشان را همیشه درگیر کرد و برای آن خیلی وقت گذاشتند، خیلی تلاش کردند، خیلی جلسه گذاشتند، نظرات مختلف گرفتند و برنامه‌هایی را برای هم تأمین سلامت مردم. یک بخش آن کرونا بود و هم معیشت مردم فوق العاده در همین بحث مردمی سازی یارانه‌ها ما شاهد دغدغه‌های آقای رئیس جمهور بودیم برای این که سفره، معیشت و زندگی مردم چه می‌شود و چگونه بایستی به تأمین معیشت مردم کمک کرد؛ این‌ها دو موضوع به موازات هم؛ تک بعدی نبود که بگوییم یکی از این دو را می‌توانم بگویم، دغدغه‌های اصلی آقای رئیس جمهور بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما برای اداره کشور قطعاً باید از خرد جمعی استفاده کنیم، نمی‌شود صرفاً به اتکای یک انسان هرچند بزرگ، هرچند دور اندیش، هرچند با تدبیر مملکت به این بزرگی و در شرایط کنونی با چالش‌های فراوانی که با آن مواجه هستیم قطعاً بایستی خرد جمعی آن هم خرد‌های جمعی تخصصی به میدان بیاید تا بتوانیم بر چالش‌ها غلبه کنیم. به همین جهت چه در قوانین موضوعه ما در مجلس شورای اسلامی و چه در مصوبات دولت برای سامان دادن استفاده از خرد جمعی چه در درون دولت و چه نخبگان بیرونی دولت، شورا‌های عالی متعددی شکل گرفته که می‌توانند از هر کدام از این‌ها به عنوان قوه عاقله و اتاق‌های فکر تصمیم گیری برای اداره کشور از آن‌ها یاد کرد. ما بالغ بر ۳۵ شورای عالی داریم که مسئولیتش با رئیس جمهور است.

وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: موضوعات هسته‌ای و مذاکرات، موضوع خاص است و ما سیاست مان بر این است که این میدان، فرمانده و مدیر دارد و این مدیر هم با پشتوانه کارش را انجام می‌دهد، باید به او اعتماد کرد و بنای ما بر این است که هر گونه اطلاع‌رسانی در این حوزه را متناسب با پیشرفت‌هایی که انجام می‌شود یک موضوع کاملاً تخصصی است و مسئولین وزارت خارجه به ویژه مسئول تیم مذاکره کننده مان نتایج و دستاورد‌ها را به اطلاع مردم خواهند رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار