اسماعیلی: الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن نگاه دقیق‌تری داشته باشد

تهران (پانا) - رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به تلاش دشمنان برای اطلاع رسانی و تصویرسازی غلط درباره واقعیت های ایران، ‌ گفت امیدواریم شاهد توجه دقیق‌تر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیلی: الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن نگاه دقیق‌تری داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، غلامحسین اسماعیلی در جریان سفر به قطر، ‌ ضمن دیدار با حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره، ‌ از بخش های مختلف دو شبکه الجزیره عربی و الجزیره انگلیسی بازدید کرد.

اسماعیلی در این دیدار روابط و مناسبات ایران و قطر را به جهت همسایگی، تاریخی و اشتراکات مذهبی عمیق و دیرینه خواند و افزود: در کنار روابط اقتصادی و سیاسی یکی از مسائلی که می‌تواند باعث گسترش روابط شده و پیشینه تاریخی آن را برای نسل جدید بازگو کند، حوزه رسانه است.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه برای پایداری مناسبات باید به طور مستمر کیفیت روابط و پیشینه آن برای مردم دو کشور و سایر ملل بازگو شود، گفت: شبکه الجزیره در این موضوع می‌تواند نقشی موثر ایفا کند و ما ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته، اعتقاد داریم الجزیره باید بیشتر در این حوزه فعالیت کند.

اسماعیلی به رغم تحریم‌های مختلف و نیز اقدامات دشمنان روابط دو کشور آسیب ندیده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحریم اقتصادی که با لطف خدا و مقاومت مردم شکست خورده است، تحریم رسانه‌ای هم هست و امپراطوری رسانه‌ای غرب تلاش زیادی کرده تا مردم دنیا از واقعیت ایران و انقلاب اسلامی و صلح دوستی آنها مطلع نشوند.

رییس دفتر رییس جمهور «همسایگان» را مبدا و محور سیاست خارجی دولت جدید ایران عنوان کرد و ضمن قدردانی از پوشش خوب سفر رییس جمهور به قطر در رسانه های این کشور از جمله شبکه الجزیره، ‌ اظهار داشت: امیدواریم در نتیجه سفر رییس جمهور، شاهد توجه دقیقتر الجزیره به مسائل ایران و توانمندی‌های آن باشیم و خدماتی که ملت ایران به جهان اسلام و محور مقاومت داشته است به درستی تبیین شود.

اسماعیلی با اظهار نارضایتی از اینکه واقعیت‌های تاریخی و دستاوردهای انقلاب آن گونه که باید به جهان معرفی نشده است، ‌ اظهار داشت: تلاش داریم از رسانه‌های دوست برای بهبود این وضعیت کمک بگیریم.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه با اشاره به تحولات مختلف بین المللی گفت: آمریکا هیچ وقت مانند امروز ضعیف نبوده است و از این موقعیت ملت‌های مسلمان و رسانه‌های آنها باید حداکثر استفاده را داشته باشند.

اسماعیلی گفت: حمایت ایران از فلسطینیان نه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که از ابتدای شکل‌گیری مبارزات امام خمینی(ره) شروع شد و امام در دوران اقامت در نجف مواضع خویش را علیه اسرائیلی‌ها در کلاس‌های درسشان تبیین نمودند و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هم ما حمایت‌های مختلف و گسترده‌ای از فلسطینی‌ها داشته‌ایم و معتقدیم فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

سفر آیت الله رئیسی به قطر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد

شیخ حمد بن ثامر آل ثانی مدیرعامل شبکه الجزیره نیز در این دیدار با خوشامدگویی به رییس دفتر رییس جمهور و هیئت همراه وی، سفر رئیسی به قطر را یک سفر تاریخی عنوان کرد و گفت: این سفر منجر به گشایش‌های بسیار دو جانبه و منطقه‌ای خواهد شد.

شیخ حمد بن ثامر با قدردانی از رویکرد خوب و ستودنی کشورمان در دوره تحریم قطر، افزود: روابط دو جانبه روز به روز و سال به سال بهتر می‌شود و نقاط مشترک بین ما و ایران زیاد است. از جمله در تحریم و البته تحریم های علیه شما غیرقابل مقایسه با میزان تحریم های ماست.

وی گفت: در دوره کوتاه آغاز بکار دولت جدید در ایران تحولات و تغییرات محسوسی را مشاهده می‌کنیم.

مدیرعامل الجزیره در ادامه به بیان توضیحاتی درخصوص مجموعه رسانه ای الجزیره و برنامه های توسعه ای آن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که همکاری الجزیره با رسانه های ایرانی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار