نحوه صحیح مصرف اسفناج

تهران (پانا) - اسفناج به‌دلیل برخورداری از مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و املاح معدنی می‌تواند وعده غذایی مناسبی برای تمام افراد و به‌‌خصوص کودکان و نوجوانان باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نحوه صحیح مصرف اسفناج

اسفناج را می‌توان به عنوان دورچین در سرو غذاها یا نرگسی،‌ اسموتی و املت استفاده کرد.

متاسفانه نمی شود برای مدت طولانی اسفناج را در داخل فریزر و یا یخچال نگهداری کرد چرا که به دلیل بافت آن در فاصله زمانی کوتاهی کهنه خواهد شد هر چند در این مجال باید متذکر شد که سبزی های یخ زده مثل اسفناج ارزش غذایی بیشتری از اسفناج تازه دارند.

گفتنی است بسیاری از افراد تنها به دلیل وجود باورهای رایج تنها اسفناج را می جوشاند و مصرف می کنند اما این در حالی است که بنا به اظهار نظر کارشناسان پختن اسفناج می تواند بسیاری املاح و مواد معدنی و همچنین ویتامین های موجود این ماده غذایی را از بین ببرد.

به طور کلی باید در نظر داشت که یکنواختی نحوه پخت هر غذایی می تواند افراد را نسبت به مصرف آن بی تمایل کند از این رو توصیه می شود روش های مختلف را برای استفاده مواد غذایی امتحان کرد.

آنچه مسلم است اسفناج خام گزینه بسیار مناسبی برای تمام افراد می باشد از این رو می توان از اسفناج خام در تهیه انواع سالاد و یا پیش غذا استفاده کرد.

بدیهی است بنا به اظهارنظر پزشکان مصرف اسفناج خام نیز با معایب متعددی همراه باشد چرا که اسفناج خام از مقادیر بالای اگزالیک اسید برخوردار است که این مهم خود می تواند مانع جذب کلسیم در بدن شود به گونه ای که با مصرف اسفناج خام به راحتی می توان مقادیر زیادی از ویتامین و فولات را دریافت کرد اما در مقابل کمترین میزان کلسیم نیز به بدن نخواهد رسید که این خود می تواند عاملی برای بروز برخی از بیماری ها شود.

پرواضح است که بهترین روش مصرف اسفناج بخار پز کردن آن می باشد چرا که با استفاده از این روش نه تنها طعم و مواد مغذی اسفناج از بین نخواهد رفت بلکه می توان طعم جدید و بهتری از اسفناج را نیز تجربه کرد.

لازم به ذکر است برای بخار پز کردن اسفناج می توان از مایکروویو نیز استفاده کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن اسفناج بخارپز شده آماده شود.

باید یادآور شد که از اسفناج می توان در غذاهای بسیاری استفاده کرد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار