خوراکی‌هایی که پوست را شفاف می‌کنند

تهران (پانا) - تغذیه نقش غیرقابل‌انکاری روی سلامت پوست دارد. کمبودهای تغذیه‌ای بدون شک به پوست لطمه می‌زند؛ اگر بدن شما با کمبود ویتامین‌ها مواجه شود ممکن است دچار ضایعه پوستی شوید، اما اگر مواد غذایی سالم و مقوی بخورید، ظاهر پوستتان درخشان و شفاف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خوراکی‌هایی که پوست را شفاف می‌کنند

به گزارش جامعه 24، اگر می‌خواهید پوستی شاداب و سالم داشته باشید، ایده‌آل‌ترین طرح برای حفظ جوانی و شادابی پوست شما تمرینات جسمانی، مصرف آب زیاد، داشتن خواب مناسب و رژیم غذایی متعادل است. فراموش نکنید که روزانه به طور مرتب مواد غذایی مفید برای پوستتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به روند تقویت پوست خود سرعت ببخشید.

برای اینکه همیشه پوست سالم و زیبایی داشته باشید، باید به تغذیه خودتان اهمیت دهید. شاید با استفاده از محصولات و کرم‌ها بتوانید برای مدتی پوست شاداب و زیبایی داشته باشید، اما در گذر زمان حتی محصولات زیبایی هم برای شما مناسب نخواهد بود. در ادامه شما را با برخی از خوراکی‌هایی که به سلامت پوست شما کمک می‌کند آشنا خواهیم کرد.

سبزیجات با برگ سبز

اضافه کردن سبزیجاتی که برگ سبز دارند به رژیم غذایی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش درخشندگی پوست است. این سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی هستند و به شما کمک می‌کنند از شر تیرگی پوست رها شوید.

از جمله بهترین سبزیجات برای پوست می‌توان به کلم‌ بروکلی، اسفناج، کلم و جعفری اشاره کرد. می‌توانید از سبزیجات در غذا‌های مختلف استفاده کنید یا آن‌ها را به‌راحتی به سالاد خود اضافه کنید.

ماهی

امگا ۳ لازم برای بدن اصولا توسط مردم نادیده گرفته می‌شود و این کمبود می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی ازجمله شوره سر، پوسته پوسته شدن پوست، خشک شدن پوست و طولانی شدن بهبود زخم‌های پوستی شود اما با مصرف ماهی بدن شما اسید‌های چرب مورد نیاز را دریافت می‌کند، این اسید‌های چرب برای پوست و موی شما بسیار مفید است.

توت

اگر به سلامت پوست صورت خود اهمیت می‌دهید، توت باید یک بخش حیاتی از رژیم غذایی شما را به خود اختصاص دهد. توت دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، مبارزه می‌کند.

از سوی دیگر توت دارای ویتامین C بوده که برای تولید کلاژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلاژن باعث نرمی پوست صورت می‌شود. سعی کنید مخلوطی از تمشک، شاه توت و زغال اخته را در رژیم غذایی بگنجانید. همچنین میوه‌هایی بخورید که تازه باشند و حرارت به آن‌ها نرسیده باشد. این راه مناسبی برای دریافت بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان است.

روغن زیتون

آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون و خواص ضد التهابی آن نه تنها برای سلامت ارگان‌های داخلی بدن مفید است بلکه باعث لطافت و نرمی پوست نیز می‌شود. جالب است بدانید که رومیان باستان از روغن زیتون برای ماساژ پوست خود استفاده می‌کردند.

مصرف موضعی روغن زیتون باعث شفافیت و نرم‌تر شدت پوست می‌شود. به علاوه روغن زیتون ماده اصلی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب می‌شوند.

علاوه بر مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه، می‌توان از آن به عنوان براق‌کننده لب و ترمیم‌کننده پوست استفاده کنید. از طرف دیگر مصرف موضعی روغن زیتون باعث لطافت و نرمی پوست‌های خشک می‌شود.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از خوراکی‌های مفید در بهبود سلامت پوست است. بدن برای تولید کلاژن به پروتئین نیاز دارد و تخم مرغ یک ماده غذایی سرشار از پروتئین است. بدن به کلاژن نیاز دارد تا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و پوست را سلامت نگه دارد، تخم مرغ این امکان را فراهم می‌کند.

زرده‌ تخم مرغ بدلیل اینکه سرشار از بیوتین و سلنیوم است، رنگ پوستتان را شفاف می‌کند. تخم مرغ همچنین دارای ویتامین A است که این ویتامین، سلول‌های آسیب دیده پوست صورت را اصلاح می‌کند. از تخم مرغ آب پز می‌توانید برای میان وعده یا صبحانه استفاده کنید تا مواد مغذی که برای پوست مفید است را در بدن خود ذخیره کنید.

گردو

ویژگی‌های مثبت زیاد گردو آن را تبدیل به یک ماده‌ غذایی شگفت‌انگیز برای سلامت پوست کرده است. این نوع مغز منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری بوده که چربی‌هایی که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند در خود دارد. میزان اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ موجود در گردو از سایر مغز‌ها بیشتر است.

رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی امگا ۶ ممکن است منجر به التهاب و بیماری‌های پوستی التهابی مثل پسوریازیس شود. از طرف دیگر، اسید‌های چرب امگا ۳ التهاب را در بدن کاهش می‌دهند. گردو به دلیل اینکه حاوی نسبت خوبی از امگا ۳ و امگا ۶ است، ممکن است با میزان اضافی امگا ۶ در بدن مبارزه کند.

علاوه بر این گردو حاوی مواد مغذی دیگری نیز هست که پوست برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. ۲۸ گرم گردو، ۸ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به روی را برطرف می‌کند. روی برای درمان زخم و مبارزه با باکتری‌ها و التهاب ضروری است. گردو مقدار کمی ویتامین E و سلنیوم هم دارد و ۲۸ گرم از آن حاوی ۴ تا ۵ گرم پروتئین است.

آووکادو

آووکادو، مزایای فراوانی دارد و میزان محبوبیت این ماده‌ خوراکی در طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. آووکادو بدلیل اینکه دارای چربی‌های منحصر بفردی است، پوست را مرطوب نگه می‌دارد که هیدراته و نرم بماند، از این رو این خوراکی برای پوست صورت بسیار مفید است.

آووکادو به عنوان مادر مرطوب کننده‌های طبیعی شناخته می‌شود، آووکادو را همچنین می‌توانید بصورت موضعی برای پوست خود مورد استفاده قرار دهید. اگر آووکادو را در غذای خود مورد استفاده قرار دهید باعث می‌شود که پوست شما نرم شود. آووکادو از پوست شما در برابر تابش آفتاب نیز محافظت می‌کند.

چای سبز

از آنجا که چای سبز حاوی پلی فنول است و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب می‌شناسند، می‌تواند به عنوان مواد غذایی مفید برای پوست و یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار گیرد. چای سبز برای بهبود لکه‌ها و زخم ها، برطرف کننده سموم است که از طرفی پوست را نرم نگه می‌دارد. ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی زیر چشم نیز کمک می‌کند.

گوجه‌ فرنگی

گوجه‌ فرنگی منبع عالی ویتامین C به‌ حساب می‌آید و حاوی کاروتنوئید‌هایی از جمله لیکوپین است. نشان داده شده که بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپین از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.

از سوی دیگر احتمال دارد که گوجه فرنگی به جلوگیری از بروز چین‌وچروک در پوست شما نیز کمک کند. گوجه‌فرنگی سرشار از کاروتنوئید‌ها است و به همین دلیل جزء مواد غذایی مفید برای سلامت پوست به شمار می‌رود. مواد غذایی غنی از کاروتنوئید‌ها را با منابع چربی مثل پنیر یا روغن زیتون بخورید، چون چربی جذب کاروتنوئید‌ها را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار