معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

‌عدالت آموزشی ضامن رشد شاخص‌های توسعه‌یافتگی دوره ابتدایی

بیرجند (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت : برقراری عدالت آموزشی موجب رشد شاخص‌های توسعه‌یافتگی آموزشی در دوره ابتدایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
‌عدالت آموزشی ضامن رشد شاخص‌های توسعه‌یافتگی دوره ابتدایی

محمد زمانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، درگفتگو باخبرنگار پانااظهار کرد: عدالت آموزشی یکی از جنبه های عدالت است که تحقق آن در سازمان های آموزشی برای تربیت فراگیران عدالت محور، امری ضروری و حیاتی است.

وی، با اشاره به جذب و بکارگیری تعداد 75 راهبر آموزشی و تربیتی به منظور توسعه عدالت آموزشی مدارس روستایی و عشایری استان، اظهار کرد: در 15هزار و 838 دانش آموز و 407 پایگاه، در اجرای طرح جبران و تثیبت یادگیری که در تابستان جاری برگزار می شود، شرکت کردند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که محقق شدن عدالت در یک جامعه، ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و آموزش آن کشور دارد، اضافه کرد: وقتی عدالت آموزشی در یک سیستم آموزشی حاکم باشد فرهنگ آن جامعه متوازن و پایدار خواهد بود و در بستر این فرهنگ متوازن بالندگی فکری، اقتصادی، سیاسی و آموزشی رشد می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از عدالت آموزشی و پرورشی به عنوان بسترساز عدالت اجتماعی و اقتصادی یاد کرد و افزود: عدالت آموزش و پرورشی که جزئی از عدالت فرهنگی است زمینه برخورداری و نصیب برابر تمامی دانش آموزان از امکانات برابر آموزشی، تربیتی و پروشی فراهم می شود.

به گفته زمانی، یکی از شاخه‌های مهم عدالت محوری فراهم شدن امکان رشد و اعتدال فرهنگی، آموزشی و تربیتی برای همه متعلمان است. در نظام اسلامی بی سوادی به طور کلی ریشه کن شده و همه انسان ها به مقتضای توانایی خود از بالاترین حد دانش بهره‌مند می‌شوند.

خبرنگار دانش آموز پانا : محدثه حسامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار