رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
مهمترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، عدالت تربیتی است
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مهمترین مبحث اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش را عدالت تربیتی دانست.
حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در کمیسیون مردمیسازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین مبحث این اجلاس مقوله عدالت تربیتی است و توجه به دانشآموزان استثنایی نماد این عدالت است. شما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور مسئول مدارس استثنایی مناطق خود نیز هستید. بنابراین لازم است هر فعالیتی در مدارس عادی انجام میدهید در مدارس استثنایی نیز انجام دهید.
عبدی: اهتمام مدیران باید به مدرسهمحوری معطوف باشد
علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در ادامه جلسه این کمیسیون گفت: نهضت سوادآموزی از اجزای نظام آموزش و پرورش کشور است. در برخی موارد شاهد هستیم که نهضت سوادآموزی را جدای از بدنه آموزش و پرورش میپندارند؛ در حالی که نهضت از بدنه آموزش و پرورش است و باید این نگاه در همه موارد از جمله حمایتهای مالی مستتر باشد.
وی افزود: مدیران کل آموزش و پرورش استانها در راستای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، صاحب کرسی محسوب میشوند و این نگاه باید درباره نهضت سوادآموزی نیز در اقصی نقاط کشور وجود داشته باشد.
عبدی ادامه داد: لازم است در شورای عالی سواد، استانها جدی گرفته شوند چرا که در برخی موارد در استانهای کشور با این نگاه و جدیت کارهای مهمی انجام شده است. ما به سمت مدرسهمحوری پیش میرویم و توجه و اهتمام شما مدیران و روسای کل نیز باید به مدرسهمحوری معطوف باشد.
عبداللهی: سیاست محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است
مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در کمیسیون مردمیسازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان با تاکید بر موضوع فضای آموزشی مناسب به عنوان نخستین رسالت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور ما حدود ۲۲/۵ است که استاندارد این فضا باید حدود ۳۰/۸ باشد. نکته حائز اهمیت این است که ۵ استان کشور تا کنون پایینتر از حد نصاب سرانه کشور قرار دارند و تا پایان سال یک استان به سرانه استاندارد کشور خواهد رسید.
وی توضیح داد: ما در بحث تعمیرات کلی فضاهای آموزشی عهدهدار مسئولیت هستیم. همانطور که در سیل اخیر شاهد بودیم، چندین مدرسه با آسیب مواجه شدند و ما در این زمینه وارد عمل شدهایم.
عبداللهی افزود: با توجه به تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش در مبحث نوسازی سرویسهای بهداشتی و آبخوری مدارس، عزم جدی داشتیم و به زودی حدود ۴ هزار چشمه سرویس بهداشتی تحویل خواهیم داد.
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: یکی دیگر از سیاستهای محوری ما ساماندهی مدارس سنگی و کانسکی است که در ماههای اخیر ۱۱هزار و ۲۶۰ مدارس کانسکی ساماندهی خواهند شد.
حسینی: بچههای مناطق محروم باید محور اصلی فعالیتهای ما باشند
در خاتمه این کمیسیون نیز سیدمحمدحسین حسینی، مدیرکل دفتر پیشدبستانی و دبستانی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اصل دسترسی برابر همه اقشار جامعه به امکانات، اظهار داشت: عدالت آموزشی برای پیشرفت کشور اصل اساسی است.
وی افزود: ما مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اعتبار تخصص و تجربه و دانش خود در اجلاس حضور داریم. میدانیم که باید برای پیشرفت جامعه همه اقشار اجتماع به مدرسه بیایند و از امکان تحصیل برخوردار باشند و در این میان بچههای مناطق محروم باید محور اصلی فعالیتهای ما باشند.
ارسال دیدگاه