رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتوگو با پانا مطرح کرد:
طرح سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی استعدادهای خارج از مدارس سمپاد
خبرگزاری پانا میتواند نقش کلیدی برای شناسایی و معرفی الگوهای خوبی باشد که برای تربیت بهرهورانه دانشآموزان با هزینه کمتر و نتایج عمیقتر تولید میشود
تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از تلاش این سازمان برای شناسایی دانشآموزان مستعدی خبر داد که بیرون از مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند.
الهام یاوری در گفتوگو با پانا اظهار داشت: «رشد و ارتقای مدارس سمپاد برای ما بسیار مهم است اما در کنار این موضوع باید توجه داشته باشیم که مدارس دیگری هم در بدنه آموزش و پرورش هستند که دانشآموزان مستعد و باهوشی دارند که به هر دلیل، وارد مدارس سمپاد نشدهاند.»
وی افزود: «کشف استعدادهای بیرون از سمپاد و فراهم شدن زمینههای رشد آنها برای ما اهمیت بسیاری دارد. بنابراین از هر فرصت و موقعیتی که موجب برقراری ارتباط منظم بین مدارس سمپاد و دیگر مدارس شود استقبال میکنیم؛ چراکه این تعامل و ارتباط جزو ماموریتهای مهم ما محسوب میشود.»
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: «سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش فرصت مناسبی است که از طریق ارتباط چهره به چهره با مدیران مناطق، فضایی فراهم کنیم تا مناطقی که مطابق استانداردهای تعیین شده، دارای مدارس سمپاد هستند مقررات ما را بهتر رعایت کنند و دانشآموزانمان حرکت موفقتری داشته باشند.»
یاوری ادامه داد: «همچنین در این اجلاس، ارتباط ما و دانشآموزان مستعدی که بیرون از مدارس سمپاد هستند، از طریق روسای مناطق برقرار میشود و این موضوع، حلقه اتصال خوبی برای رساندن خدمات سمپاد به دست این بچهها است تا بتوانیم علاوه بر استعدادیابی، آنها را به سمت رشد حداکثری هدایت کنیم.»
وی در پاسخ به سوالی درباره نقش خبرگزاری پانا در همراهی با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این زمینه گفت: «وقتی ما خودمان را عضوی از بدنه مجموعه بزرگ آموزش و پرورش میدانیم، با بهرهگیری از روشهای مختلف میتوانیم در ارتقای فعالیتهای این مجموعه تاثیرگذار باشیم. یکی از روشها این است که الگوهای خوبی که در آموزش و پرورش برای تربیت بهرهورانه دانشآموزان با هزینه کمتر و نتایج عمیقتر و درازمدت تولید میشود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.»
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: «خبرگزاری پانا و البته دیگر رسانهها میتوانند نقش کلیدی و استراتژیک در این زمینه ایفا کنند. بهطوری که با شناسایی این الگوها، آنها را در اختیار همه مراکز و مدارس قرار دهند تا هم ما از الگوهای جدیدی که در برخی مدارس تولید میشود استفاده کنیم و هم الگوهای تربیتی که خودمان در مدارس سمپاد با تلاش فراوان تولید میکنیم در اختیار بقیه مدارس قرار گیرد.»
ارسال دیدگاه