زمان ثبت‌نام دوباره نهضت ملی مسکن اعلام شد

تهران (پانا) - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بااعلام اینکه ثبت‌نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی دارای شرایط چهارگانه در طرح نهضت ملی مسکن قطعی شده است از دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
زمان ثبت‌نام دوباره نهضت ملی مسکن اعلام شد

محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در آستانه یکسالگی دولت در نشستی خبری به ارایه آماری از عملکرد ساخت نهضت ملی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۶ راهبرد برای این طرح تصویب شده است، گفت: «اولین راهبرد افزایش سیاستگذاری در بخش خصوصی بود. بخش خصوصی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار پروانه ساخت می‌گیرند و طراحی کردیم تا سهم بخش خصوصی افزایش پیدا کند. سقف مطلوبی در طرح حمایتی دارد و این تسهیلات بدون سپرده‌گذاری و اوراق است. تمام مراحل انجام این پروژه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و امضای طلایی نداریم.»

وی افزود: «راهبرد دوم افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده است. در این طرح سعی شد در کنار تولید مسکن احیای بافت فرسوده را داشته باشیم و البته با تسهیلات بیشتری که ارایه خواهد شد.»

محمودزاده گفت: «راهبرد سوم، ساخت و ساز برای دهک اول تا دهک سوم با مساعدت حداکثری دولت و شناسایی این افراد با کمک کمیته امداد امام است که انجام شده است. این طرح تنها طرح حمایتی است که از نظر یارانه تسهیلات تا مبلغ تسهیلات برای دهک‌های مختلف متفاوت است. همچنین مسکن روستایی و اجاره‌داری حرفه‌ای از دیگر طرح‌های راهبردی است.»

وی گفت: «در همین راستا به ارایه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت و ساز صنعتی باشد ۲۰ درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می‌شود.»

محمودزاده عنوان کرد: «نتیجه این سیاست آن است که اکنون بیش از ۳۳۵ هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت نام کردند که نشان می‌دهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.»

محمودزاده گفت: «سازندگان می‌توانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضای طلایی خودداری شده است و متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می کند.»

معاون مسکن وزارت راه گفت: «بیش از ۵ میلیون ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی حایز شرایط چهارگانه هستند و برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه کرده اند. همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است و خبر خوب اینکه با تامین زمین امکان ثبت نام مجدد در هفته آینده در برخی شهرها فراهم می‌شود.»

معاون وزیر راه درباره آمارهایی که از وضعیت اجاره‌بهای مسکن منتشر می‌شود، اظهار کرد: «آمار منتشرشده از بازار مسکن توسط بانک مرکزی همانطور که قبلا هم اعلام کرده بودم، درست نیست. در تهران حدود 300 محله داریم که در 10 محله معامله انجام شده و قیمت‌های آنرا به سایر مناطق تسری می‌دهیم. برخی مناطق مانند 5 و 21 و 22 سقف قیمتی تهران و کشور را جابجا می‌کنند.»

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر این‌که این قیمت‌ها منطق کارشناسی ندارد، افزود: «در چندین مرحله قیمت‌ها را صادر کردیم و متاسفانه مردم با آمار ضدو نقیض مواجه شدند و آنها را سردرگم می کرد. بیشترین انرژی روی این گذاشتیم که به ادبیات مشترک در این بخش برسیم و الان روی این موضوعات تمرکز کرده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار