احداث ۲ مدرسه دارالفنون در اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از احداث ۲ مدرسه دارالفنون در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
احداث ۲ مدرسه دارالفنون در اردبیل

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان از جمله کشاورزی، صنعت، ایجاد زنجیره‌های تولید در حوزه‌های معدنی، صنایع تبدیلی کشاورزی، ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌اف، استان اردبیل برای سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها آمادگی دارد.

وی ادامه داد: استان اردبیل دارای منابع خدادادی در بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و معادن مصالح ساختمانی است، اما به‌دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم، استفاده شایسته‌ای از این منابع به نفع مردم و ایجاد ثروت و رونق اقتصادی در استان نشده است.

استاندار اردبیل افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زمینی، هوایی و ریلی از جمله ضرورت‌های هر نوع اقدام توسعه‌ای بوده که در این راستا هم‌اکنون اقداماتی در حال انجام است.

عاملی همچنین گفت: در حوزه کشاورزی استان اردبیل نیز برای تغییر شیوه‌های کشاورزی از سنتی به مدرن و اصلاح نژاد‌ها متناسب با جغرافیای استان جهت ارتقای ارزش افزوده، برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: احداث ۲ مدرسه دارالفنون در استان اردبیل با توجه به نیاز‌های آموزشی و سرانه فضای آموزشی استان، قابل تحسین بوده و از این سرمایه‌گذاری استقبال می‌شود.

مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این نشست گفت: بانک پاسارگاد زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌هایی همچون توسعه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی و مجتمع تولید زنجیره‌ای گوشت در سطح استان اردبیل را بررسی می‌کند و سقف سرمایه‌گذاری در استان اردبیل، ۲۵هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وی افزود: بانک پاسارگاد در شهرستان اردبیل ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه در مقطع متوسطه دخترانه و پسرانه به نام دارالفنون احداث خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در صورت تسریع مراحل اداری، در سال آینده یکی از مدارس افتتاح شود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: توجه ویژه و همگانی در حوزه آموزش و تربیت، منجر به تحولات اساسی و مهمی در جامعه خواهد شد و در این زمینه بانک پاسارگاد علاوه بر ساخت مدرسه در اردبیل‌، در حوزه قبولی پایان سال و قبولی دانش‌آموزان در کنکور، پایش‌های لازم را انجام خواهد داد.

قاسمی اظهار کرد: بانک پاسارگاد با رویکرد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، با به‌کارگیری یک تیم متخصص و مجرب و آشنا با علم روز دنیا، وضعیت کشاورزی استان‌ها را مطالعه و بررسی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار