برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک تحصیلی

اردبیل (پانا) - جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک تحصیلی درآموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک تحصیلی

در این جلسه توحید مجیدی اردبیلی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل، اعتماد اجتماعی افکار عمومی به آموزش و پرورش را بالاترین سرمایه دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با نظارت دقیق و کاربردی و بستن مبادی تخلف تلاش شود تا این اعتماد خدشه دار نشود.

وی افزود: ما موظفیم از آبروی دستگاه تعلیم و تربیت دفاع کنیم زیرا اگر مردم به آموزش و پرورش بی اعتماد شوند آسیب آن متوجه جامعه خواهد شد.

حسن جلیلی، کارشناس مسئول حراست ناحیه نیز خاطرنشان کرد: باید بستر را به گونه ای فراهم کنیم که افراد مقید، سخت کوش و قانونمند احساس امنیت کنند و افراد متخلف هم احساس ناامنی کنند و بدانند که آموزش و پرورش مراقب اعمال و رفتار آنهاست و به دقت آنها را رصد می کند.

وی در ادامه پیشگیری را بهتر از درمان ذکر کرد و گفت: نباید منتظر بمانیم تا تخلف یا جعلی صورت بگیرد تا ما ورود کرده و با آن برخورد کنیم.

شهرام قربان زاده، کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی ناحیه نیز با بیان اینکه همکاران سنجش و ارزشیابی و همچنین آموزشی ناحیه بازدیدهای مستمری از مدارس به ویژه مدارس آموزش از راه دور و غیردولتی دارند، جعل اسناد را امری انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: افراد متخلفی هستند که به منظور زیاده طلبی و کسب درآمدهای نامشروع به فکر تخلف و جعل اسناد هستند و با دور زدن قوانین و یا سوء استفاده از قانون تلاش می کنند تا اسناد و مدارک تحصیلی را جعل کنند. به منظور پیشگیری از وقوع جعل اسناد و مدارک، لازم است تا کنترل دقیقی بر مدارس صورت گیرد و از فعالیت مدارسی که کد آنها به هر دلیلی متوقف شده، جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار