صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند مسیر زندگی را تغییر دهند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مسئولیت حافظان و قاریان را در مواجهه با مردم و جامعه بسیار خطیر دانست و گفت صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن و نهج البلاغه اگر با جان آمیخته شوند، مسیر زندگی را تغییر می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند مسیر زندگی را تغییر دهند

حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در مشهد مقدس با بیان حدیث «إِنَّ أَحَقَّ اَلنَّاسِ فِی اَلسِّرِّ وَ اَلْعَلاَنِیَةِ بِالصَّلاَةِ وَ اَلصَّوْمِ لَحَامِلُ اَلْقُرْآنِ ثُمَّ نَادَى بِأَعْلَى صَوْتِهِ یَا حَامِلَ اَلْقُرْآنِ تَوَاضَعْ بِهِ یَرْفَعْکَ اَللَّهُ» و معنی آن که می‌گوید: اى دارندۀ قرآن، بوسیلۀ آن فروتنى پیشه کن تا خدایت بالا برد و بدان وسیله تکبرورزى و عزت‌طلبى نکن که خدا خوار و زبونت کند، اظهار داشت: اى در بردارندۀ قرآن براى خدا خود را بیاراى تا خدایت بدان بیاراید و با قرآن براى مردمان خودآرائى نکن که خدایت تو را بدان زشت کند.

وی به توصیه‌ای از پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) به نقل از امام صادق (علیه السلام) در خصوص مسئولیت خطیر حافظان و قاریان قرآن در مواجهه با مردم و جامعه، اشاره کرد و گفت: این مسئولیت بسیار خطیر است؛ منظور از حامل قرآن شامل انواع افرادی است که با قرآن محشور هستند و چه بسا انسان‌هایی که این توفیق را بواسطه بی توجهی از دست داده اند.

لطیفی ضمن اظهار خرسندی از ارتقای سطح کیفی برگزاری مسابقات نسبت به دوره‌های قبل و با اشاره به ظرفیت‌های مسابقات قرآنی بخصوص در حفظ، وجه متفاوت این دوره از مسابقات را در افزوده شدن بخش‌های همچون انس با صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن و نهج البلاغه دانست و گفت: این گنج‌های معنوی اگر با جان ما آمیخته شود مسیر زندگی‌ها را تغییر می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از شرکت کنندگان این دوره از مسابقات خواست تا با استعانت از الطاف الهی و توجه ائمه اطهار(ع) به این هدف توجه کنند که در آینده خود را در نقطه ای ببینند که محوراثر گذاری باشند؛ وی گفت: همت ها را بلند بگیرید. یکی از توصیه‌ای دینی ما دست کم نگرفتن است و این وعده‌ای الهی است. قرار است در مسیر قرآن در راه اعتلای دین و نظام و ارزش‌ها؛ تلاش تان را افزون کنید که خداوند خیرات و برکاتش را برمردم کشورمان نازل کند.

شایان ذکر است؛ این دوره از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور در دو بخش دختران و پسران از 25 تا 31 مردادماه برگزار خواهد شد که مسابقات ویژه دختران از 25 تا 27 مرداد و در بخش پسران از 29 تا 31 مرداد ماه است. در این مسابقات شرکت کنندگان در رشته‌های تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز با هم رقابت دارند. مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور بیش از هزار دانش آموز به صورت مجازی در تیرماه برگزار شد. در این مرحله 374 دانش آموز پسر به صورت حضوری مسابقه دادند که از 75 نفر برتر تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار