دبیر عکس خبرگزاری پانا به‌مناسبت روز عکاس:

یک عکاس باید خلاق و هوشیار باشد

تهران (پانا) - دبیر عکس خبرگزاری پانا با بیان اینکه یک عکاس باید هوشیار باشد، آماده‌بودن، خلاقیت و سنجیدن خوب موقعیت‌ها و روابط عمومی قوی را لازمه کار یک عکاس دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۲۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
یک عکاس باید خلاق و هوشیار باشد

حسین پاریاس با تاکید بر اینکه عکاس باید دوربین خود را برای شرایط مختلف سریع آماده کند (شرایط نور و رنگ) به پانا عنوان کرد: «یک عکاس باید سرعت عمل بالایی داشته باشد در ارائه عکس‌های خود حتما بهترین‌ها را ارائه بدهد و با نرم‌افزار‌های لایت‌روم و فتوشاپ آشنایی کامل داشته باشد، در مواقعی که می‌خواهد عکاسی کند جاگیری درست داشته باشد و بداند که از کدام زاویه و از کدام سمت به بهترین عکس دست پیدا می‌کند.»

وی افزود: «تمام این نکات با تلاش و زیاد عکس‌گرفتن، دیدن عکس زیاد و تمرین به دست می‌آید.»

پاریاس در خصوص علاقه خود به عکاسی گفت: «من به عکاسی زمان هنرستان که درس عکاسی داشتیم علاقمند شدم و خاطره‌ای که دارم از زمانی بود که داشتم در لابراتوار هنرستان عکسی که گرفته بودم را چاپ میکردم وقتی داخل داروی ظهور عکسم ظاهر شد، آنقدر ذوق کردم که همان طور با عجله از داروی ظهور درآوردم و دویدم بیرون تا به استادم نشان دهم، اما از آنجایی که هنوز عکسم را در داروی ثبوت نگذاشته بودم نور خارج از لابراتوار باعث شد تا عکسم سیاه بشود و بعد دوباره رفتم و از نو عکس را چاپ کردم. آن لحظه برایم خیلی خوشحال کننده بود و این باعث شد که من برای انتخاب رشته ام در دانشگاه عکاسی را انتخاب کنم.»

وی ادامه داد: «بعد از آن که وارد دانشگاه شدم با مجله عکس همکاری خود را شروع کردم و بعد از آن به عنوان عکاس خبری در خبرگزاری میراث فرهنگی شروع به کار کردم. حدود ۴ سال آنجا بودم تا اینکه با خبرگزاری پانا آشنا شدم و از سال ۸۸ تا همین الان در این جا مشغول به کار شدم.»

دبیر عکس پانا در خصوص کار با دانش‌آموزان بیان کرد: «در این دوران هم چیزهای زیادی یاد گرفتم و هم خیلی از چیزهایی که یاد گرفته بودم را به دانش آموزان علاقه‌مند یاد دادم. امیدوارم که اطلاعات خوبی در اختیار دوستان قرار داده باشم. دانش آموزان زیادی شاگرد من بودند و از نزدیک با هم کار کردیم و الان در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف مشغول هستند.»

پاریاس اضافه کرد: «عکاسی خیلی جذاب و لذت‌بخش است، زیرا شما می‌توانید حس تصویری را که می‌گیرید، به بیننده انتقال دهید. گاهی این حس می‌تواند خوشحالی، ناراحتی، ترس، غم یا باعث اشک شوق و غرورآفرین باشد. عکاس می‌تواند با عکس هایی که به ثبت می‌رساند این حس ها را به بیننده انتقال دهد.»

وی در پایان افزود: «خیلی خوشحالم که این روز را مخصوص عکاسان عزیز نام‌گذاری کردند و من به همه عکاسان به خصوص عکاس دانش آموزان پانا تبریک عرض می‌کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: محمد‌مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار