مدیرکل آموزش و‌پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

نمرات دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مدرسه تابستانه جایگزین نمراتشان در کارنامه می‌شود

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی عنوان کرد مدرسه تابستانه در جهت تثبیت، تعمیق و جبران یادگیری برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۲ تیرماه آغاز و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نمرات دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مدرسه تابستانه جایگزین نمراتشان در کارنامه می‌شود

چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد.

در این جلسه ابوالقاسم اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گزارشی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش استان گفت: مدرسه تابستانه در جهت تثبیت، تعمیق و جبران یادگیری برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۲ تیر ماه آغاز و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: در این مدارس تابستانه تعداد ۱۲ هزار و ٧٠٠ دانش آموز در مقطع ابتدایی و تعداد ۱۲ هزار و ۶٠٠ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم شرکت داشته و تعداد ۳ هزار و ٨۵٠ همکار فرهنگی در سطح استان کار مدارس تابستانه را آغاز کردند.

اکبری در ادامه بیان کرد: کلاس‌های تابستانه برای دانش آموزانی که نیاز به تلاش داشتند به صورت داوطلبانه در این طرح توانستند شرکت کنند و دانش آموزان متوسطه اول هم در ۴ درس که به لحاظ آموزشی در آنها ضعیف بودند، کلاس ها برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: خروجی مدرسه تابستانه جایگزین نمرات در کارنامه دانش آموزانی که حضور داشتند، می‌شود.

وی همچنین افزود: کلاس‌های دوزبانه برای دانش آموزان ترکمن، کرمانج و ترک استان برای توانمندسازی دانش آموزان استان نیز در حال برگزاری است.

اکبری گفت: در بخش پایگاه اوقات فراغت ۲۲۶ پایگاه با ۴۵ هزار دانش آموز کار خود را آغاز کردند که به زودی اختتامیه پایگاه اوقات فراغت را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: در خصوص سنجش دانش آموزان مجموعه استثنائی استان از مجموعه دانش آموزانی که سال اول ابتدایی هستند و قرار است نوبت دهی شوند، تعداد ۱۶ هزار نوبت دهی انجام شده که از این تعداد حدود ۱۱ هزار و ١٢٠ نفر (۷۰ درصد) سنجش انجام شده و سنجش ۳۰ درصد الباقی تا یک ماه آینده انجام می شود.

اکبری اعلام کرد: تعداد هزار و ٣٠٠ همکار فرهنگی برای نقل و انتقالات تقاضا داشتند که بیشتر تقاضاها از شهر راز و جرگلان و مانه و سملقان بوده که این تقاضاها به ترتیب اولویت کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین بیان کرد: تعداد ۴۵٠ همکار فرهنگی درخواست انتقال برون استانی داشتند.

اکبری اظهار کرد: امسال قریب به ۱۸۹ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته رشد چند هزار نفری داریم.

اکبری با بیان اینکه تعداد ۱۴۰۰ نفر کمبود نیرو در استان داریم، بیان کرد: تعداد ۲۰۰ نیرو را با خرید خدمات پوشش دادیم و ۱۲۰۰ نفر کمبود از سال گذشته داریم، تعداد هزار و ٧٠٠ معلم تا اسفند سال جاری در آستانه بازنشستگی هستند.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: در جشنواره نوجوان سالم که در ۹ حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، دانش آموزان سطح استان تعداد ۷ هزار و ٨۶٠ اثر را با نگاه پیشگیری از اعتیاد و سبک زندگی درست ارسال کردند.

وی در ادامه افزود : از بین این آثار تعداد ۱۵۹ اثر در بین دانش آموزان و ۱۴ اثر معلمان استانی شده و به تهران ارسال شد که از بین آنها ۹ اثر دانش آموزی و ۲ اثر همکاران فرهنگی رتبه کشوری کسب کردند.

اکبری در پایان اعلام کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی که دانش آموزان در مبحث اختراعات و دست‌سازه ها فعالیت می کنند در تاریخ ۱۴ و ۱۵ شهریور در اصفهان برگزار می‌شود که تعداد ۱۷ دانش آموز استان در ۹ حوزه در این رویداد کشوری شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار