عمویی در جمع خبرنگاران:

«تضمین» و «راستی‌آزمایی» به‌عنوان دو موضوع جدید مورد بررسی قرار گرفت

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با تیم مذاکره‌کننده را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
«تضمین» و «راستی‌آزمایی» به‌عنوان دو موضوع جدید مورد بررسی قرار گرفت

ابوالفضل عمویی در جمع خبرنگاران درباره نشست غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه، اظهار کرد: امروز جلسه مهمی به صورت غیرعلنی برگزار شد. مجلس لازم بود در جریان مذاکرات قرار بگیرد؛ بر همین اساس امروز در جلسه میزبان آقایان شمخانی و امیرعبداللهیان، باقری و اسلامی بودیم. روز گذشته نیز جلسه‌ای با این اشخاص داشتیم و جزئیات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اهمیت قانون اقدام راهبردی علیه لغو تحریم‌‌ها مورد تاکید قرار گرفت. امروز یکی از سرمایه‌های اصلی ما این قانون است و طبق آن انتظار داریم که تیم مذاکره‌کننده، اهداف ما را مدنظر قرار دهند. نکته کلیدی بحث این بود که انتفاع اقتصادی مردم ایران مورد تاکید قرار بگیرد. یکی از نکات بحث «تضمین» و «راستی‌آزمایی» بود که به عنوان دو موضوع جدید مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر بخواهیم به شرایط سال ۲۰۱۵ بازگردیم باید تضمین ارائه شود که مورد پذیرش طرف مقابل قرار گرفته و تمامی تضمین‌ها مکتوب است. موضوع راستی‌آزمایی یکی از نواقص توافق قبلی بود اما امروز راستی آزمایی مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف باقی‌مانده نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تحریم‌ها باید به گونه‌ای برداشته شود که بتوان راستی‌آزمایی کرد بنابراین لازم است دولت گزارش راستی‌آزمایی را به مجلس ارائه دهد.

عمویی خاطرنشان کرد: ما طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گزارش رفع تحریم‌‌ها را از دولت دریافت می‌کنیم و این گزارش ملاک مجلس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار