رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
تاکید مدیران مدارس بر تعلیم و تربیت چند ساحتی و طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان استثنایی
کرج (پانا)- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی وزارت آموزش و پرورش دراولین جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان البرز که در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز برگزارشد عنوان کرد مدیران مدارس بر تعلیم و تربیت چند ساحتی و طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان استثنایی توجه ویژه داشته باشند.
حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درجلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: با اشاره بر تعلیم و تربیت چند ساحتی بر موضوعاتی چون استفاده بهینه از پایگاه تابستانی، طرح تثبیت یادگیری و گسترش اختیارات و فعالیت مدیران مدارس تاکید شود.
وی به فرآیند و مدل حکمرانی جدید عملکردی از ستاد تا مدرسه و همچنین بر نقش آموزش مشارکت محورتوسعه خانواده اشاره نمودند.
طریفی افزود: طرح سنجش نوآموزان و تلاش برای بهینه کردن روش آن در سال آینده و نیز گسترش و توسعه مراکز مشکلات ویژه یادگیری و افزایش نقش آنان در کمک به آموزش و پرورش عادی حتما در مدارس استثنایی استان انجام شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه بر جذب نوآموزان واجب التعلیم با نیازهای ویژه و نیز گسترش پوشش تحصیلی فراگیرسازی این سازمان تاکید و بر تلاش سازمان برای افزایش ضریب سختی کار معلمان استثنایی اشاره داشتند.
در ادامه علی حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بر اولویت داشتن مدارس و دانش آموزان استثنایی اشاره و تلاش مضاعف معاونین و روسای مناطق برای برطرف نمودن مشکلات دانش آموزان استثنایی و نیز بر کمک به بهبود روند آموزش و توان بخشی این عزیزان تاکید نمودند و تعامل خوب ارزشمند دوایر مختلف اداره کل با اداره استثنایی را نشانه عزم جدی برای کمک به مدارس در مناطق و نواحی دانستند.
در پایان عباس کشاورز رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرزضمن خیر مقدم به رئیس آموزش و پرورش استثنایی و همراهان به ارائه گزارشی از روند اجرایی در استان و توفیقات و دستاوردهای سال گذشته پرداخته و به ارایه آمار مدارس و مراکز و دانش آموزان تحت پوشش در دوره های مختلف اشاره کرد و گفت: دوره های برگزار شده ضمن خدمت و کارگاه های اجرا شده و همچنین به برگزاری دبیرخانه کشوری جسمی - حرکتی، برگزاری سنجش نوآموزان در استان با ۳۲ پایگاه اولیه، تولید محتوای آموزشی کشوری ، احداث یک مدرسه تازه تاسیس در ناحیه ۲ کرج (فردیس) و یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری در ناحیه ۳ و نیز پی گیری پروژه های نیمه تمام از جمله مدرسه خیرساز نظرآباد و نیز بر مشارکت محور بودن آموزش و پرورش و جذب کمک خیرین برای اجرای برنامه های فرهنگی - ورزشی در سطح استان و اعزام تیم های ورزشی و توفیقات دانش آموزان در عرصه های مختلف اشاره نمودند و بر اهتمام جدی مدیران و نیز همکاران شاغل در مدارس بر آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی در سطح استان علی رغم برخی دشواری ها و چالش ها همچون گذشته اشاره کردند.
ارسال دیدگاه