عمویی: طرف مقابل مذاکرات راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت در مذاکرات هسته‌ای، طرف مقابل بر اساس منطق جمهوری اسلامی دو موضوع راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است و اساس توانمندی‌های هسته‌ای ایران حفظ می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۲۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
عمویی: طرف مقابل مذاکرات راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین را پذیرفته است

به گزارش خانه ملت، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست بعدازظهر سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر امور خارجه، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون سازمان در موضوع مذاکرات هسته ای برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این جلسه علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان روند مذاکرات اخیر را تشریح کرد. بر اساس گزارش ارائه شده، در جریان مذاکرات هدف انتفاع اقتصادی و رفع موانع تجارت خارجی کشورمان از جمله رفع تحریم های غیرقانونی، فروش نفت و دسترسی بانکی به منابع آن با جدیت دنبال شده و می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: همچنین حفظ چارچوب برنامه هسته ای صلح آمیز از اصول جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات است. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این نشست، به تشریح ابعاد فنی متن مذاکراتی پرداخت.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای، طرف مقابل بر اساس منطق جمهوری اسلامی، دو موضوع راستی آزمایی رفع تحریم ها و ارائه تضمین را پذیرفته است و اساس توانمندی های هسته ای کشورمان حفظ خواهد شد.

عمویی با اشاره به رفع تحریم هایی که ترامپ با خروج از برجام آنها را مجددا اعمال کرد، گفت: همچنین فرامین اجرایی تحریمی دوره ترامپ از خواسته های اساسی ایران بوده است که باید در متن نهایی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام است و ایران مسائل غیر هسته ای را قابل مذاکره نمی داند.

این نماینده مجلس افزود: حل و فصل مسائل باقیمانده پادمانی هم از مطالبات ایران در مذاکرات است. البته علی شمخانی هم با تشریح پاسخ ارسالی جمهوری اسلامی به پیشنهادهای مورا برای جمع بندی مذاکرات، تاکید کرد قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، نقش مهمی در پیشبرد منافع ملی داشت و در ادامه روند مذاکرات و برنامه هسته ای کشور نظر نمایندگان ملت مهم خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن طرح سوالاتی درباره ابعاد مذاکرات هسته ای و متون رد و بدل شده، بر پیگیری منافع ملی و قانون اقدام راهبردی به جهت کسب انتفاع اقتصادی مردم از خروجی مذاکرات تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار