ناو خلیج‌فارس ظرف دو سال آینده به آب انداخته می‌شود

تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت پیش‌بینی ما این است که حداقل ظرف دو سال آینده ناو آموزشی خلیج فارس را به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق کنیم.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
ناو خلیج‌فارس ظرف دو سال آینده به آب انداخته می‌شود

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به ویژگی‌ها و ساختار زیردریایی بعثت، مراحل طراحی مفهومی و همه بخش‌های نظری و احصاء فناوری‌های آن تمام شده و در مرحله ساخت قرار گرفته است که روند و سرعت خوبی دارد؛ با توجه به مسائل تکنیکی زمان به آب انداختن این زیردریایی در حال حاضر مشخص نیست.

وی درباره زیردریایی کلاس فاتح اظهار داشت: همه توانمندی‌ها از بُعد فنی و تجهیزاتی احصاء شده و فروند دوم و سوم فاتح در حال ساخت است؛ تعداد آن بستگی به تدبیر ستادی دارد و با توجه به میزان تهدیدات در نهایت تعدادش مشخص می‌شود، اما مهم‌ترین نکته این است که محدودیتی برای ساخت نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد ناو آموزشی خلیج فارس خاطرنشان کرد: بنیان و بنای ما بر این است که حتما از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود. بر همین اساس عزیزانی را به عرصه آوردیم که هم در این حوزه کسب تجربه و هم به نیروی دریایی کمک کنند. یک بلوک این ناو کامل شده است و در شرکت کشتی‌سازی در خلیج فارس مراحل بعدی آن انجام می‌شود. پیش بینی ما این است که حداقل ظرف دو سال آینده بتوانیم آن را به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق کنیم.

امیر دریادار ایرانی در خصوص به‌کارگیری موشک کروز با برد بالای ۱۰۰۰ تصریح کرد: در حوزه موشکی قطعا همه به دنبال این هستند که موشک‌های با برد بیشتری داشته باشند، چون حوزه اقیانوسی و دارای شعاع عملیاتی بزرگی است.

وی درباره رزمایش دریایی مرکب خاطرنشان کرد: به کشور‌های ذیل آیونز دعوتنامه‌ها ارسال شده و اکثر آن‌ها جهت حضور در این رزمایش اعلام آمادگی کرده‌اند. اولویت ما کشور‌های حاشیه اقیانوس هند به ویژه کشور‌های دوست و برادر همسایه و در کنار آن کشور‌های خارج از محدوده اقیانوس هند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار