احمدی در گفتوگو با پانا:
سازمان دانشآموزی معلمان و دانشآموزان بااستعداد را جذب و حفظ کند
اگر فرصتی برای دانشآموزان محروم فراهم شود، قطعا از نخبگان کشور محسوب خواهند شد/ معلمان باید آموزش داده شوند که چگونه با دانشآموزان تیزهوش برخورد کنند
تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد سازمان دانشآموزی باید معلمان و دانشآموزان خاصی را که دارای استعداد هستند، جذب و بتواند این استعدادها را حفظ کند.
محمدرضا احمدی در گفتوگو با پانا درباره استعدادیابی دانشآموزان، اظهار کرد: «یکی از مسئولیت های اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که استعدادهای دانش آموزان محروم را کشف کند، این افراد فرصت، تجهیزات و امکانات ندارند، اگر فرصتی برای دانش آموزان محروم فراهم شود، قطعا از نخبگان کشور محسوب خواهند شد.»
این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: «اگر ما استعدادها را کشف نکنیم و از آنها حمایت نکنیم، کشورهای پیشرفته از این استعدادها حمایت خواهند کرد که این حمایت، موجب مهاجرت این استعدادها میشود اما اگر دولت و آموزش و پرورش این استعدادها را شناسایی و بر روی آنها سرمایهگذاری کند، برای توسعه و پیشرفت کشور موثر خواهد بود.»
وی بیان کرد: «معلمان باید آموزش داده شوند که چگونه با دانشآموزان تیزهوش برخورد کنند. این دانشآموزان باید جدا شوند و روی آنها سرمایهگذاری صورت گیرد. ما در مناطق محروم استعدادهای خدادادی داریم که نابغه هستند.»
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: «علاوه بر استعدادیابی، حفظ و جهتدهی صحیح استعدادها مهم است. شاید نیاز باشد خوابگاهی در یک منطقه بهتر یا معلمان خاصی برای دانش آموزان تیزهوش در نظر گرفته شود.»
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: «سازمان دانشآموزی باید معلمان و دانشآموزان خاصی را که دارای استعداد هستند، جذب و بتواند این استعدادها را حفظ کند.»
ارسال دیدگاه