پیشتازان بستری برای ارتقای فرهنگ و آداب اجتماعی

مشهد (پانا) _ رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی در گفتگو با پانا گفت: پیشتازان بستری است برای ارتقای مسائل فرهنگی و دینی و اجتماعی که دانش آموز را در حیطه ی عمل قرار می دهد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان بستری برای ارتقای فرهنگ و آداب اجتماعی

حجت رضازاده رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی در اولین پیش اردوی تشکیلاتی در گفتگو با پانا گفت: جامعه ای پویا و توانمند است و آینده ای درخشان دارد که دارای تشکل های مختلف و متعدد باشد. در کشور ما با وجود سلیقه ها و زائقه های مختلفی که وجود داد این بستر فراهم است و گروه های مختلفی را متشکل می شود.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی به سه قسمت تقسیم می شود که شامل خبرگزاری پانا، پیشتازان و مجلس دانش آموزی است. اما پیشتازان به دلیل اینکه دانش آموز محوری را در مدرسه بر مبنای سند تحول بنیادین دنبال می کند اهمیت به سزایی دارد.

رضازاده افزود :یکی از قالب های پیشتازان این است که دانش آموز را در بستر اردو مهارت محور تربیت می کند. در این اردو ها زندگی کردن در شرایط سخت، مستقل شدن و آداب اجتماعی و از همه مهم تر مهارت های لازم برای زندگی آینده را می آموزند . همچنین مفاهیم و مباحثی را یاد میگیرند که در زندگی روزمره از آن استفاده خواهند کرد.

وی تاکید کرد : کار یک دانش آموز پیشتاز بعد از یادگیری مباحث تشکیلاتی شروع می شود و باید وارد عرصه های دیگر بشود و نقش خود را به عنوان یک دانش آموز فعال ایفا کند. باید نسبت به جامعه و مدرسه خود دغدغه مند و مطالبه گر باشد. البته مطالبه گری با صراحت بیان و بی پرده و با جسارت و بی احترامی کاملا متفاوت است.

رئیس سازمان دانش آموزی در پایان گفت : ما با توجه به مباحث گفته شده اگر بتوانیم این اهداف را رقم بزنیم دانش آموزی مسئولیت پذیر، متدین، میهن دوست و اینده دار خواهیم داشت. پیشتازان بستری برای نزدیکی با مباحث فرهنگی، دینی و اجتماعی است.

خبرنگار: سمیه سعادتمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار