یک مربی کاراته در ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا:

عضویت در تیم ملی آرزو‌ی هر ورزشکاری است

کرج (پانا) - مربی تیم کاراته شهرستان ساوجبلاغ درباره اینکه موفقیت افراد در هر حرفه و شغلی چگونه باید باشد گفت همه انسان‌ها یک اعجوبه هستند فقط خودشان را باید پیدا کنند بنابراین عضویت در تیم ملی آرزو ی هر ورزشکاری است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در تیم ملی آرزو‌ی هر ورزشکاری است

زهره نیک‌نژاد مربی تیم کاراته یکی از باشگاه‌های شهرستان ساوجبلاغ در‌باره علاقه‌مندی دانش‌آموزان به تیم‌های ورزشی بخصوص تیم کاراته و همچنین عضویت در تیم و کسب موفقیت در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «عضویت در تیم ملی کاراته آرزوی هر ورزشکاری است که وارد این حرفه می‌شود پس قطعا به این قضیه فکر می‌کند. تلاش و جدیت در کار خیلی مهم است و حرف اول را می‌زند. در مرحله‌ اول باید قهرمان شهرستان باشید یعنی باید مراحلی را طی کنید تا به قهرمانی مرحله استانی و سپس کشوری برسید.»

وی افزود: «از قهرمانی استان طی اردویی که میزبان مسابقات مختلف در اردو‌هایی که برگزار می‌شود است، باید انتخاب شوید تا به انتخابی تیم ملی کشوری راه پیدا کنید و اگر در مسابقات کشوری توانستید مقام کسب کنید وارد اردوهای تیم ملی می‌شوید. مسلما در اردوی تیم ملی نفر اول که شدید فیکس تیم ملی شده و پیراهن مقدس ایران را بر تن می‌کنید.»

نیک‌نژاد اضافه کرد: «عواملی که باعث می‌شود کاراته کارها مدال طلای کمتری نسبت به سال‌های قبل کسب کنند این است که یک کاراته کایی ممکن است یک سال در اوج باشد و موفقیت و مدال‌های زیادی را کسب کند و یا اینکه ممکن است در یک دوره‌ای در زمان خودش در اوج موفقیت قرار بگیرد و همیشه اینطور نیست. البته این یک پروسه طبیعی در امر پیشرفت است که گاهی ورزشکاران در اوج هستند.»

وی افزود: «‌تغذیه از لحاظ بدنی برای ورزشکار بالاترین سطح را دارد زیرا این عامل باعث می‌شود نتیجه بهتری کسب کنند و مسلما چون ورزش با فکر و جسم همزمان درگیر است گاهی ممکن است اگر چند درصد از این عوامل مثلا جسم یا ذهن دچار مسئله شود، روی ورزشکار تاثیر منفی بگذارد. همه اینها باعث می‌شود که گاهی مدال‌های بهتری و گاهی هم مدال‌های کمتری کسب کنند. اما به هر حال همه‌ ورزشکاران حرفه‌ای هر دو مرحله فراز و فرود را تجربه می‌کنند که این یک امر طبیعی است.»

وی در پاسخ به موفقیت افراد در در این حرفه گفت: «به نظر من انسان‌هایی که یک هدف مشخص دارند و برای هدف خودشان می‌جنگند و آن‌هایی که تا آخر ادامه می‌دهند افراد موفقی هستند که به هدفشان هر چقدر سخت باشد می‌رسند.»

وی در پایان عنوان کرد: «آدم‌های موفق دنبال این نیستند که شرایطشان ایده‌آل باشد تا موفق شوند، شرایط ایده‌آل را خودشان فراهم می‌کنند و اعتقاد دارند که حتی در محدودیت‌ها هم می‌شود ستاره شد.‌»

دانش‌آموز خبرنگار : کوثر شماخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار