منطق امام حسین (ع)، منطق «هیهات من الذلة» است

قرچک(پانا) - امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان، منطق امام حسین (ع) را منطق «هیهات من الذلة دانست» که این شعار هنوز در جهان اسلام دیده می‌شود .

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
منطق امام حسین (ع)، منطق  «هیهات من الذلة» است

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی، امام‌ جمعه شهرستان‌ قرچک در خطبه‌های این هفته شهرستان، قیام امام حسین (ع) قیامی بسیار بی‌نظیر خواند و گفت: یکی از مشکلات اسلام نبود سرپرستان و حاکمان الهی و صالح بود، غدیر ضامن سلامت دین اسلام بود که کنار گذاشته شد و هدف قیام امام حسین (ع) نیز زنده نگهداشتن غدیر بود.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی برپایی حاکمیت صحیح اسلامی برمبنای اسلام ناب محمدی(ص) حاکمیتی که بر مبنای تفکر علوی و اجرای حقیقی غدیر است.

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: اگر ما دغدغه‌ دین نداشته باشیم عبادات ما و عزاداری‌های ما فایده‌ای نخواهد داشت، معیار و میزان باید خدا، پیامبر و ائمه اطهار باشند.

اسماعیلی با تشکر از مجالس عزاداری در شهرستان قرچک، برگزاری آنها را بسیار آبرومندانه و باشکوه دانست: دسته‌های عزاداری سیدالشهداء در سطح شهرستان قرچک پرشورتر از سال‌های قبل انجام شد و این نشان امام حسینی بودن و ماندن مردم است.

وی بیان کرد: منطق امام حسین (ع) یک منطق قلبی و عملی برای جهان اسلام است، امروز می‌بینم منطق آن حضرت جهانی شده است، منطق امام حسین «منطق هیهات من الذله» است.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز به واسطه اینکه امام حسینی هستیم و راه ایشان را ادامه می‌دهیم, با ظلم آشکار جهان یعنی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونسیتی غاصب و کودک‌کش مبارزه خواهیم کرد و مداوم بر یزیدیان زمان مرگ می‌فرستیم.

امام جمعه شهرستان قرچک با اشاره به سالروز آزادی آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آزادگان ایران اسلامی در دوران اسارت تماما برای دین و ایران عزت و اقتدار کسب کردند و مایه افتخار ایران و ملت شریف ایران شدند باید به این قهرمانان واقعی افتخار کرد و قدردان مجاهدت‌های آنان بود.

وی در پایان خاطره نشان کرد: از مسئولین توقع می‌رود که هر هفته در نمازعبادی سیاسی جمعه شرکت کنند، نمازجمعه حلقه اتصال مردم و مسئولین است، میزهای خدمت باید در نمازجمعه استمرار پیدا کند، هر زمانی که فرماندار در نمازجمعه حضور دارند دیگر روئسای ادارات نیز حضور دارند و این قابل قبول نیست.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار