رئیس جمهوری در بدو ورود به کرمان اعلام کرد؛

عزم دولت برای رفع فقر و محرومیت از استان کرمان

شهید سلیمانی فخر ایران و جهان اسلام است/ استان کرمان با ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر به عنوان یکی از محورهای مقاومت شناخته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس جمهوری شهید سلیمانی را نماد مقاومت برشمرد و گفت این شهید بزرگوار علاوه بر کرمان برای کشور و جهان اسلام باعث افتخار است و رهبری از او به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عزم دولت برای رفع فقر و محرومیت از استان کرمان

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز، سی و یکمین سفر استانی خود را با ورود به کرمان آغاز کرد و با استقبال مسئولان استانی وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان شد.

سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت که از امروز آغاز شده است تا جمعه شب ادامه دارد.

مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آیت‌الله رئیسی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان با مردم دیدار می‌کند.

رئیس جمهوری روز جمعه عازم شهرستان جیرفت خواهد شد و ساعت ۱۰ صبح در مصلای این شهر دیدار مردمی خواهد داشت.

دیدارهای تخصصی رئیس جمهوری از جمله نشست بررسی مسائل اقتصادی استان با تاکید بر حوزه معادن با حضور وزرا برگزار می‌شود. شورای اداری از دیگر جلساتی است که با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر با نخبگان فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و خانواده شهدا دیدار خواهد کرد.

آخرین برنامه سفر رئیس جمهور به استان کرمان، نشست خبری است که عصر جمعه ۲۱ مرداد با حضور خبرنگاران برگزار و جمع‌بندی و مصوبات سفر توسط رئیس جمهور اعلام می‌شود.

بیکاری در استان کرمان معنا و مفهم ندارد

سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به کرمان و در جمع خبرنگاران گفت: توفیقی است برای بنده و همکارانم که در خاتمه سفرهای استانی وارد استان کرمان شدیم و امیدوارم در این سفر آنچه خواست مردم است بتوانیم دنبال کنیم، بررسی‌هایی قبلاً انجام و مشکلات استان احصا شده است.

وی افزود: استان کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که شامل شعرا، ادبا، هنرمندان و سیاسیون و چهره‌های برجسته علمی است.

رئیس جمهور با اشاره به نقش کرمانی‌ها در دفاع مقدس و عرصه‌های مقاومت ادامه داد: استان کرمان با ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر به عنوان یکی از محورهای مقاومت مطرح است و به دلیل همین ظرفیت‌ها از کرمان به عنوان پایتخت مقاومت یاد می‌شود.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: نماد ارزشی این دیار وجود شهید سلیمانی شهید جبهه مقاومت بوده که افتخاری برای مردم استان کرمان، کشور و حتی جهان اسلام است و و رهبری از او به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، به ظرفیت های کشاورزی، باغداری، معدنی و گردشگری استان کرمان اشاره کرد و ضمن معرفی این استان به عنوان بهشت معادن ایران، گفت: ظرفیت نیروی انسانی استان کرمان با حضور نیروهای کارآمد، جوان و تحصیل‌کرده در استان یکی از نقاط بارز این خطه بوده که وجود بیش از ۱۰۰ دانشگاهی و مرکز آموزش عالی پرورش نیروی انسانی در استان نشان دهنده ظرفیت های بزرگ این دیار است.

رئیسی با بیان اینکه با وجود این ظرفیت ها، بیکاری در استان کرمان معنا و مفهم ندارد افزود: فقر و محرومیت موجود در استان به ویژه در جنوب استان زیبنده نیست و دولت مصمم است هم در تکمیل پروژه های نیمه تمام و هم در جهت رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان را بد جلوه می دهد، گام بردارد و نسبت به رفع فقر و محرومیت از چهره استان تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت های دولت تاکنون در گروی مشارکت مردم بوده است خاطر نشان کرد: مشارکت در سرمایه گذاری به ویژه در جنوب استان بسیار اهمیت دارد و زمینه برای سرمایه گذاری بسیار وجود دارد که باید از آنها نهایت استفاده را کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار