مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

اردوی ملی محل ارائه و نمایش مهارت‌های تشکیلاتی و اردویی دانش‌آموزان است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی اردوی ملی را محل ارائه و نمایش مهارت‌های تشکیلاتی و اردویی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اردوی ملی محل ارائه و نمایش مهارت‌های تشکیلاتی و اردویی دانش‌آموزان است

جواد جنگی در گفت و گو با پانا به اهمیت برگزاری اردوی مهارتی و تشکیلاتی اعضای سازمان دانش آموزی به صورت ملی و قطبی اشاره کرد و گفت: اعضای پیشتاز، نمایندگان مجلس دانش آموزی و خبرنگاران دانش آموز پانا همه آموخته های خود طی فعالیت در این تشکل ها را در بستری به نام اردوی ملی به نمایش درمی آورند.

وی افزود: دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی افرادی بامهارت، خلاق و مسئولیت‌پذیر در امورات اجتماعی و فرهنگی هستند؛ فعالیت در کارهای تشکیلاتی، این دانش آموزان را به افرادی توانمند در بعد تربیتی و پرورشی نظام تعلیم و تربیت تبدیل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ادامه داد: برگزاری اردو یک روند تربیتی مطالعه شده و یک فرایند مهم و از اصلی ترین برنامه های نظام تعلیم و تربیت در حوزه جامعه پذیری دانش آموزان است، سازمان دانش آموزی نیز یکی از متولیان برگزاری تخصصی اردوهای مهارتی و تشکیلاتی به حساب می آید.

جنگی در خصوص روند این اردوها نیز گفت: اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی علاوه بر جنبه های تفریحی و گردشگری یک بستر تربیتی مهم است، کشف و پرورش استعدادهای نهفته و خلاق اعضا، آموزش و مرور مهارت های مختلف زندگی و اردویی و زندگی در شرایط سخت، ایجاد روحیه شادابی و نشاط و آشنا شدن اعضا با زندگی عملی بدون اتکا به دیگران و تقویت روحیه خودسازی، اعتماد به نفس، تاب آوری و جمع پذیری و قانون مندی از جمله اهداف کمی و کیفی اردوهای ملی است.

وی در رابطه با میزبانی استان آذربایجان غربی در قطب 6 کشوری نیز گفت: میزبانی یک رویداد ملی و منطقه ای نشان از ظرفیت و پتانسیل مجموعه دارد، مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با تمام امکانات آماده میزبانی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان است و برای برگزاری هرچه بهتر این اردو از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار