اختصاص۲۵ میلیارد برای بازپرداخت وجه کتب درسی دانش‌آموزان 4 شهرستان‌ مرزی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای بازپرداخت وجه کتب درسی‌ دانش‌آموزان شهرستان‌های مرزی و عشایری این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص۲۵ میلیارد برای بازپرداخت وجه کتب درسی دانش‌آموزان 4 شهرستان‌ مرزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌ نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در نشست خبری گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: با پیگیری‌ و برنامه‌ریزی‌های مدون، تعیین‌ کمیته‌ها و ابلاغ احکام، ساماندهی‌ نیروی انسانی و مهیا شدن فضاهای آموزشی پروژه مهر از ۱۵ شهریورماه امسال در بستر فضای مجازی و به‌صورت آزمایشی‌ اجرایی می‌شود.

وی با بیان این مطلب که پس از بررسی‌ و بازنگری طرح آزمایشی و رفع اشکالات احتمالی پروژه مهر خراسان‌جنوبی، هم‌زمان با سراسر کشور از مهر ماه عملیاتی می شود، افزود: از مجموع ۱۸هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی استان قریب به۹۰ درصد ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به انجام ثبت‌نام و نوبت گیری ۱۵ هزار و ۲۶ نو‌آموز در سامانه‌، عنوان کرد: تا صبح امروز فرایند ثبت نام بیش از ۱۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز کلاس اولی، تکمیل شده و پایان یافته است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به آغاز فرایند ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی از ۱۵ شهریور ماه با ظرفیت کامل توسط آموزش و پرورش استان، یادآور شد: خادمین نظام تعلیم و تربیت در بهارستان علم و ادب با انجام 42 درصدی فرایند هدایت تحصیلی، به کسب جایگاه ششم کشور دست یافته و این روند طی چهار سال، به بالای ۵۰‌ درصد افزایش می یابد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت پذیرش ۷۰۰ نفری مداس ابتدایی شاهد در استان، از ثبت‌نام ۱۶۰۰ دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سامانه مدارس شاهد و ایثارگر مقاطع ابتدایی خبر داد و گفت: ازمجموع 700 دانش‌آموز متقاضی ثبت‌نام، در مدارس‌ شاهد متوسطه اول استان نیز پذیرش۴۰۰ نفر قطعی شده است.

رئیس ستاد شاهد آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۳۴۰‌ دانش‌آموز متقاضی ثبت نام در دوره متوسطه دوم مدارس شاهد و ایثارگر استان هم حدود ۱۸۰ نفر پذیرش خواهند شد.

وی، در ارتباط با شهریه مدارس استعداد‌های درخشان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل وزارت، شهریه دریافتی این مدارس ۵۰ درصد مبلغ‌ شهریه مدارس غیردولتی همان‌ شهرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرح اختیاری پوشش لباس فرم دانش‌آموزان‌ پایه‌ ابتدایی خراسان جنوبی،خبر داد و تاکید کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌، هویت‌یابی‌ و حفظ حرمت‌ها توصیه‌شده است خرید پارچه‌ و دوخت لباس‌های فرم دانش آموزی در استان انجام شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به قرار گرفتن ۹۰۰ معلم استان در شرایط بازنشستگی، اذعان کرد: ‌با توجه به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تعدادی زیادی بازنشستگی خود را به تعویق انداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: هر گونه استفاده از لوازم التحریر با طرح ها و لگوهای غربی و ضد اسلامی در مدارس استان ممنوع است و چنانچه اولیای محترم از قبل چنین نوشت افزاری تهیه کرده اند، می بایست تعویض کنند.

به گفته موسوی نژاد ۲۵‌ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وجه کتب‌ درسی دانش آموزان‌ چهار شهرستان مرزی و عشایری اختصاص یافته و اولیاء دانش‌آموزان در این شهرستان‌ها باید در مرحله ثبت‌نام وجه را پرداخت کنند و به محض دریافت این اعتبارات، وجه کتاب درسی به دانش‌آموزان برگشت داده‌ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار