مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

خبرگزاری پانا بزرگترین شبکه رسانه‌ای کشور است

فعالان جهادی حوزه علمیه، آماده همکاری با پانا در تربیت خبرنگاران برای استفاده موثرتر از این ظرفیت رسانه‌ای هستند/ شناخت سازمان دانش‌آموزی از عرصه دانش‌آموزی، در مقایسه با دیگران بهتر و جامع‌تر است

تهران (پانا) - مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مهمترین ظرفیت خبرگزاری پانا را شبکه 60 هزار نفری دانش‌آموز خبرنگاران دانست و از آمادگی نیروهای جهادی حوزه علمیه برای همکاری با پانا در تربیت خبرنگاران متعهد و معتقد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا بزرگترین شبکه رسانه‌ای کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیک‌زاد در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «مهمترین ظرفیت خبرگزاری پانا، شبکه گسترده و وسیع آن است. اینکه 60 هزار دانش‌آموز در این خبرگزاری آموزش دیده‌اند خیلی خوب است، خیلی خوب است، خیلی خوب است.»

وی با بیان توصیه‌هایی به مدیریت پانا، افزود: «نکته مهم این است که باید به رشد بچه‌ها از حیث اعتقادی و معنوی توجه داشته باشید. بنابراین در کنار دوره‌های آموزش خبرنگاری حتما دوره‌های اعتقادی هم برای دانش‌آموز خبرنگاران برگزار کنید؛ چون این بچه‌ها انسان‌های موثری هستند. در واقع، یک خبرنگار، یک نفر نیست؛ بلکه او به تعداد افرادی که خبرهای او را می‌خوانند، تکثیر می‌شود. این خیلی مهم است. مخصوصا الان که فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت باعث انتشار وسیع و سریع اخبار شده است.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «بنابراین به نظر من شما می‌توانید کار مبنایی قوی انجام دهید؛ چون «خیلی کارتان مهم است، خیلی کارتان مهم است.» شما بزرگترین شبکه رسانه‌ای کشور را دارید و به اعتقاد من اگر شما این شبکه را به خوبی منسجم کنید، فضای خبری کشور در کنترل و اختیارتان خواهد بود؛ یعنی هم فضای رسمی و هم فضای غیررسمی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید در شرایط اضطراری، واکنش سریع داشته باشید؛ قطعا برای چنین واکنش‌هایی، بهترین شبکه، خبرگزاری پانا است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌زاد تاکید کرد: «ما آماده همکاری و مشارکت با خبرگزاری پانا در تربیت خبرنگاران برای استفاده بهتر، بیشتر و موثرتر از این ظرفیت بزرگ رسانه‌ای هستیم. نیروهای جهادی ما می‌توانند در کنار این خبرگزاری قرار گیرند و با پرداختن به موضوعات اعتقادی، تکمیل‌کننده آموزش‌ها در این شبکه وسیع دانش‌آموز خبرنگاران باشند.»

تاثیر نگاه آرمانی دانش‌آموزان در پیشبرد بهتر امور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان باانگیزه در سازمان دانش‌آموزی گفت: «نوجوان و جوان ذهن خلاقی دارد و نگاه او آرمانی‌تر است. از طرفی، مسئولان کشوری مشغله‌های فراوانی دارند و به خاطر سن و سال بالاتر، طبیعتا احتیاط بیشتری دارند.»

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: «استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان با آن نگاه آرمانی‌شان، کمک بسیار خوبی برای کل وزارتخانه و کشور است. نمونه‌اش همین مجلس دانش‌آموزی است که یک فعالیت پسندیده محسوب می‌شود. وقتی این بچه‌ها را با این روحیات و ویژگی‌ها می‌بینیم بسیار امیدوار می‌شویم و خدا را شکر می‌گوییم که نسل‌ آینده دارای نگاه و حرکت متعالی هستند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌زاد ادامه داد: «نکته دیگر این است که هویت‌بخشیدن به دانش‌آموز، می‌تواند بسیار موثر باشد؛ یعنی ما دانش‌آموز را از بدو نوجوانی‌اش جدی بگیریم و به او نشان دهیم که آینده کشور در دستانش قرار دارد و او باید در دل مسائل و رویدادها حضور داشته باشد. بنابراین حتی اگر لازم است، باید در این فضاها فرصت آزمون و خطا داشته باشد، به قوانین مسلط شود و منطقی به پیش برود.»

سازمان دانش‌آموزی می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد

وی در پاسخ به سوالی درباره جایگاه و نقش سازمان دانش‌آموزی در تربیت نسل جدید، اظهار داشت: «سازمان دانش‌آموزی سال‌های سال است که ایجاد شده و به اعتقاد من باید از ظرفیت خود دانش‌آموزان حتی در تصمیم‌گیری‌ها، بیشتر استفاده کند و در عرصه عمل، خودش را پررنگ‌تر نشان دهد. البته تلاش‌های بسیاری در سازمان دانش‌آموزی انجام می‌شود اما همچنان ظرفیت‌های بیشتری وجود دارد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «سازمان دانش‌آموزی می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد، چراکه دانش‌آموزان ما انگیزه‌های فراوانی دارند و همین موضوع یک ظرفیت بزرگ و قدرتمند برای این سازمان است.»

اتفاقات بهتری از نظر عدالت تربیتی افتاده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌زاد در ادامه، درباره بیست و یکمین اردوی تربیتی دانش‌آموزان عشایر که اخیرا در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: «بحث عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی مساله مهمی است، چون انقلاب اسلامی، داعیه‌دار عدالت است و هرچند در سال‌های گذشته کارهایی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش در این باره انجام شده بود اما در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی اتفاقات بهتری رخ داده است؛ نمونه‌اش همین اردوی اخیر دانش‌آموزان عشایر به مشهد مقدس بود که شما در سوال‌تان مطرح کردید و اکثر آنها زیارت‌اولی بودند و در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت داشتند.»

وی تصریح کرد: «عشایر به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) ذخیره انقلاب هستند و باید به آنها توجه ویژه‌تر داشت تا شاهد تغییر زیست بوم و تغییر کنشگری‌شان نباشیم بلکه این عزیران باید در همین قالب و همین جایگاه خودشان موثر باشند و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.»

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با تاکید مجدد بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی، ادامه داد: «این سازمان یک مجموعه از درون بدنه دانش‌آموزان است. بنابراین شناخت سازمان از عرصه دانش‌آموزی، در مقایسه با دیگران بهتر و جامع‌تر است و همچنین می‌تواند در این عرصه حضور و کنشگری بهتری داشته باشد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌زاد افزود: «اعتقاد من این است که دوستان ما در سازمان دانش‌آموزی ظرفیت‌های موجود را احصا کنند و آن را بیشتر به سمت گروه‌های جهادی ببرند. تجربه نشان داده است که اگر به دانش‌آموز اعتماد کنی و به او هویت ببخشی، وارد میدان می‌شود و خیلی هم خوب کار می‌کند. بنابراین باید اعتماد کنیم، زمینه را فراهم آوریم و مهمتر اینکه از آنها حمایت داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار