در دبستان یاس‌نبی(ص) واقع در شهرستان رباط کریم انجام می‌شود

«کافه‌بازی» مکانی برای ورزش‌ ذهنی، تقویت تمرکز و خلاقیت

رباط‌ کریم (پانا) - دبستان یاس‌نبی(ص) واقع در شهرستان رباط کریم، جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و کودکان، در پایگاه‌های تابستانی اقدام به برگزاری «کافه‌بازی» کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
«کافه‌بازی» مکانی برای ورزش‌ ذهنی، تقویت تمرکز و خلاقیت

در این روزهای تابستانی که مدارس جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اقدام به برگزاری پایگاه های تابستانی اعم از کلاس‌های ورزشی، هنری، فرهنگی و... کرده‌اند، دبستان یاس‌نبی(ص) شهرستان رباط‌کریم با طرحی نو و جالب با عنوان «کافه‌بازی» به میزبان کودکان و دانش‌آموزان شده است.

کافه‌بازی مکانی است شامل ۲۰ بازی فکری و رومیزی که دانش‌آموزان می توانند به همراه دوستان خود از آن بهره‌مند شوند.
یکی از راه های آموزش بهتر کودکان، استفاده از بازی های فکری است و از این رو مدارس می‌توانند نقش گسترده‌ای را در جهت آموزش در کنار بازی و سرگرمی ایفا کنند.

زهرا حیدری، معاون دبستان یاس‌نبی (ص) در گفت وگو با پانا گفت:«از جمله فواید بازی‌های‌ فکری و رومیزی این است که یک نوع ورزش‌ذهنی محسوب می شود و علاوه بر سرگرمی و نشاط، تقویت ذهن، بهبود رشد‌فکری و کارکرد ذهن، عمیق تر کردن فرایند یادگیری، عامل تقویت تخیل و افزایش خلاقیت است و چون دانش‌آموز در روند بازی نیاز به تمرکز دارد، بازی های فکری می‌توانند باعث افزایش تمرکز، توجه و ادراک در آنها شود.»

وی افزود:«کادر دبستان‌، با توجه به فواید گسترده بازی های فکری و علاقه کودکان به آن تصمیم گرفت کافه‌بازی را در همین راستا برپا کند. این طرح که با استقبال گسترده دانش‌آموزان و اولیا مواجه شد، قرار است تا پایان تابستان دانش آموزان را در جهت داشتن اوقات فراغتی بهتر و مفیدتر همراهی کند.»

دانش ‌آموز خبرنگار: هستی رضایی فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار