شهرستان مارگون در روز عاشورای حسینی غرق ماتم و اندوه شد

امروز مردم مارگون برای فراق بهترین بندگان خدا مرثیه سر می‌دادند

یاسوج (پانا) - مراسم عزاداری عاشورای حسینی در شهرستان مارگون باحضور پرشور و شعور مردم شهر مارگون وروستاهای اطراف در جوار مرقد مطهر امامزاده بی بی خاتونین(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان مارگون در روز عاشورای حسینی غرق ماتم و اندوه شد

مردم شهرمارگون و روستاهای همجوار در ماههای محرم و صفر با برگزاری مراسم و عزاداری های متعدد، خاص و بومی، دین خود را به اهل بیت (ع)، امام حسین(ع) و یاران باوفایش ادا می کنند و این گونه است که موجب می‌شوند با برگزاری این آیینها و مراسم، نسل به نسل عشق به حسین(ع) و مکتب آن حضرت در دل مردمان این مرز و بوم ریشه عمیق‌تری بگیرد.

عزاداری و گریه بر حضرت امام حسین (ع)، نوحه ‌خوانی و مرثیه ‌خوانی، سینه ‌زنی، برپایی مجالس در خانه‌ها و مساجد، تشکیل هیات ‌های عزاداری در ایام محرم، توزیع نذر، احسان، صدقه و اطعام مردم، سقایی، دادن چای، آب و شربت به مردم، ، یاد حضرت امام حسین (ع) هنگام نوشیدن آب، پوشیدن لباس سیاه، سیاه پوش کردن اماکن، گذرگاه ها، مساجد ، راه انداختن دسته ‌های عزاداری در خیابان ‌ها، برپایی مراسم شام غریبان، برگزاری مجالس زیارت عاشورا بخشی از مراسم عزاداری در این خطه دوستدار اهل بیت رسول الله است.
در شهرستان مارگون، در سوگ سالار شهیدان و اهل بیت (ع) همه عزاداری ها و سوگواری ها به حرم مطهر امامزادگان بی بی خاتونین (س) ختم می شود.

میدان مرکزی امام زادگان بی بی خاتونین(س) و تپه های مجاور آن مملو از زنان و مردانی بود که برای عزدارای حسینی برسینه خود می کوبیدند.
امروز مارگون، روستای بی بی خاتونین(س) و تعداد زیادی از روستاهای آن آرام نداشته و مردم این دیار برای فراق بهترین بندگان خدا مرثیه سر می‌دادند.


خبرنگار: غزل سعادت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار