صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وقوع بادهای 120 روزه

بیرجند (پانا) - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان خراسان جنوبی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از اوایل وقت فردا در استان را پیش‌بینی کرده و هشدار نارنجی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وقوع بادهای 120 روزه

جواد نخعی، رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش فشار و تقویت بادهای 120 روزه از اوایل وقت فردا سه شنبه 18 مرداد تا اواخر وقت پنجشنبه 20 مرداد ماه وزش خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، وقوع طوفان و گردو خاک در نواحی شرقی بویژه شهرستانهای نهبندان و سربیشه پیش بینی می شود.

نخعی با بیان اینکه شهرهای نهبندان، سربیشه، خوسف بیرجند، حاجی آباد زیرکوه و درمیان منطقه اثر این پدیده خواهد بود، افزود: اختلال در ناوگان حمل و نقل، شکسته شدن درختان ، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال خسارت به بخش کشاورزی قابل پیش بینی است.

وی گفت: اجتناب از ترددهای غیرضروری در جاده های درون استان، محورهای مواصلاتی به استانهای مجاور همچون سیستان و بلوچستان و کرمان، پرهیز از فعالیت در فضای باز بویژه برای گروه‌های حساس، سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری‌های قلبی ، تنفسی دارند و توجه به استحکام سازه های موقت و سقف های موقت و پوشش گلخانه های کشاورزی توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار