توزیع گوشت قربانی،سنتی نیکو و دیرینه در بین مسلمانان

کوهرنگ (پانا)-یکی از اقدامات مردم مسلمان که به عنوانی جزئی از رسوم آنها شناخته می‌شود،ذبح کردن گوسفندان و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان است که مردم شهرستان کوهرنگ نیز این رسم کهن را در ماه محرم به جا آوردند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع گوشت قربانی،سنتی نیکو و دیرینه در بین مسلمانان

توجه به قشر مستمند و کمک به رفع نیاز های آن ها همواره در قلوب انسان های مهربان و نوع دوست،نقش و جایگاه مهمی داشته و دارد .دین اسلام نیز همچون ادیان الهی دیگر،پیروان خود را به انفاق و طعام دادن به فقرا دعوت کرده است.

قربانی کردن دام ها به ویژه گوسفند و گاو و توزیع گوشت آنها بین نیازمندان یکی از اقداماتی است که در راستای کمک به مردم نیازمند صورت می گیرد.

این کار در بین مردم مسلمان و شیعه مذهب به یک سنت دیرینه تبدیل شده است که هرساله در مناسبت های مختلف،این کار شایسته و خداپسندانه را انجام می دهند.

ماه محرم که آغاز می شود؛مسلمین به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به ویژه در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی و یا برای اجابت نذر و حاجات خود،اقدام به قربانی کردن گوسفندان و توزیع گوشت قربانی به عنوان نذری بین نیازمندان می کنند. در نتیجه ماه محرم،ماه عاشقی عشاق حسین(ع) بهانه ای می شود برای غذا دادن به نیازمندان و کاشتن گل لبخند بر روی لبان آنها.

مردمان شهرستان کوهرنگ نیز امسال به رسم کهن،در تاسوعا و عاشورای حسینی ،روز های به وقوع پیوستن جاودانه ترین واقعه اسلام ، با ذبح کردن تعدادی از گوسفندان و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان ، در این کار خداپسندانه و آمیخته به مهر و محبت ،شریک شدند.

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار