همایش شیرخوارگان حسینی در قائمشهر برگزار شد

قائمشهر(پانا) - در هفتمین روز از ماه محرم الحرام، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شیرخوار اباعبدالله حسین (ع) ، روز جمعه چهاردهم مرداد ماه در حسینیه ثارالله قائمشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش شیرخوارگان حسینی در قائمشهر برگزار شد

به گزارش پانا، در این محفل معنوی که صبح امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا(ع)، حضرت علی اصغر(ع) مرثیه سرایی کردند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان، اجرای برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری جوانان عاشورایی و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش‌ها بود.

مادران قائمشهری در این مراسم عظیم معنوی به یاد طفل ۶ ماهه کربلا کودکان خود را در آغوش گرفته و نوای لالایی سر دادند و هم ناله با زنان کربلا برای قربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گریستند.

همایش شیرخوارگان حسینی در سایر شهر‌های این استان نیز برگزار شد تا مادران به همراه فرزندانشان اوج ارادت، محبت و انس قلبی خود را به آرمان بلند امام حسین (ع) نشان دهند.

مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوار ایشان است از سال ۱۳۸۲ در نخستین جمعه محرم هر سال ساعت ۸/۳۰ صبح در سراسر کشور ایران و بعضی از کشورهای دیگر به اجرا در می آید.

فاطمه بهرامی مادری که هرسال به نیت علی اصغر(ع) لباس شیرخوارگان را می‌دوزد و در مراسم پخش می‌کند بیان کرد: نیت کردم تا زنده ام، در زمان این همایش، برای شیرخوارگان، لباس علی اصغر (ع) را بدوزم. اکنون بعد از دوسال که بیماری کرونا بود ، مجدد قسمت شد این امر خیر را انجام دهم.

در این مراسم مادران لباس سبز ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل، بر تن کودکان خود می پوشانند و پیشانی بندهای سرخ که بر آنها نام مقدّس یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف نوشته شده را بر پیشانی فرزندانشان می بندند.

این پیشانی‌بندها حکایت از جهت گیری محتوایی این نشست بزرگ دینی- فرهنگی دارد که همان انتظار منجی و فرهنگ مهدویت است.

دانش آموز خبرنگار: آیناز آذرگون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار