توزیع ۲۰ هزار قرص نان صلواتی در میاندورود

میاندورود(پانا)- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود از توزیع ۲۰ هزار قرص نان صلواتی بین مردم سورک خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۲۰ هزار قرص نان صلواتی  در میاندورود

ابراهیم آراسته اظهار کرد: در ادامه اجرای نیت واقفین سورک با ۵ نانوایی هماهنگ کردیم از ابتدا تا دهم محرم هر کدام دو روز روزی ۲ هزار قرص نان به صورت رایگان از محل عوایدی موقوفات بین مردم توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود گفت: یکی از اقدام پسندیده در جامعه اسلامی موضوع وقف است که با نیت های مختلف انجام می‌پذیرد و باعث ماندگاری اثرات خیر برای واقف می‌شود.

آراسته با اشاره به اینکه بیشترین وقف میاندورود در سورک وجود دارد بیان کرد: موقوفات ما در شهر سورک شامل ۵ موقوفه است که نیت آن تعزیه داری و عزاداری سیدالشهدا در تکیه بالا و پایین است و قید زمان و مکان دارند.

این مقام مسئول به چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر به دلیل شیوع کرونا، سیاست سازمان تهیه مواد غذایی و توزیع بود و در شهر سورک نیز از محل عوایدی موقوفات این کار انجام شد و در سال جاری سعی کردیم این کمک را در اختیار تکیه بالا و پایین قرار دهیم به همین دلیل فروشگاهی در سورک مشخص شد تا خرید های هیات امنای بالا و پایین هماهنگ، هدفمند باشد و پرداخت هزینه با اوقاف است تا با این کار علاوه بر اینکه این مبالغ در سورک هزینه می‌شود جلوی‌ اصراف هم گرفته می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود ادامه داد : در گذشته دوستداران سیدالشهدا با هزینه شخصی و کمک های مردمی اقدام به ایجاد موکب و ایستگاه های صلواتی در سطح شهر می‌کردند اما امسال با هماهنگی که انجام شد هزینه آن را پرداخت می‌کنیم که در کنار میدان امام حسین (ع) سورک ایجاد شد.

آراسته از سپاه و شهرداری سورک در سیاه پوش کردن شهر تشکر کرد و گفت: در نقاط مختلف شهر با استفاده از استندها و بیلبورد بنر سوگواره بصیرت عاشورایی را نصب کردیم و همچنین در همه تکایا و مساجدی که عزاداری برپاست بنر سوگواره بصیرت عاشورایی نصب شد.

ابراهیم آراسته تصریح کرد: در ادامه اجرای نیت واقفین سورک با ۵ نانوایی هماهنگ کردیم از ابتدا تا دهم محرم هر کدام دو روز ؛ روزی ۲ هزار قرص نان به صورت رایگان از محل عوایدی موقوفات بین مردم توزیع می‌شود.

خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار