اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

مانسون، ایران را فرا گرفت

تهران (پانا) - سیلاب‌های 10 روزه ناشی از پدیده مانسون در 25 استان کشور موجب شد تا 133 شهر و 1344 روستا درگیر شوند و جان 90 هموطن گرفته شود و 8 هموطن دیگر نیز مفقود شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مانسون، ایران را فرا گرفت

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه اجتماعی منتشر شد. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار کرونا

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون تعداد ۷ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۱۵ به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۲۰۹ نفر جان خود را از دست دادند و تاکنون ۷ میلیون و ۸۷ هزار و ۲۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. این در حالی است که تعداد مبتلایان به این بیماری در هفته‌ای که سپری شد روندی صعودی داشت و فقط در یک شبانه‌روز بیش از 11 هزار نفر در کشور، مبتلای جدید شناسایی شد.

آمار واکسیناسیون

طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۴۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۱ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۶۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند و به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ دُز رسید.

نقشه کرونایی کشور قرمزتر شد

در هفته‌ای که گذشت طبق اعلام وزارت بهداشت، شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در کشور افزایش یافت. بر اساس آخرین به روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۹ به ۱۶۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۰۶ به ۵۰ شهر رسید. بر این اساس ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهر در وضعیت زرد و تنها ۵۰ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند.

سیل ویرانگر در ایران

در هفته‌ای که گذشت، بارش‌های سیل‌آسا در 25 استان کشور ادامه داشت. در این سیلاب ها 25 استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شدند. سیل در مناطق مختلف کشور خسارات زیادی به بار آورد و به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، شمار هموطنان جانباخته در سیلاب‌های اخیر بر اساس آخرین آمار به ۹۰ تن رسید. پیرحسین کولیوند گفت: تعداد هموطنان مفقود شده در این سیلاب ها نیز ۸ نفر است.

5 سال حبس برای مهدی میرسلیم

در هفته‌ای که سپری شد، ششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه برگزار شد. ارائه آماری از فوتی‌ها و مفقودی‌های سیل اخیر در کشور، اهداف سفر رئیس قوه قضاییه به بوشهر، آخرین وضعیت حمید نوری و اسدالله اسدی و استرداد آنها، تکذیب دستگیری و استرداد محمودرضا خاوری، آخرین وضعیت پرونده ثبت سفارش خودرو، پروژه قائم شهریار، پرونده مهدی میرسلیم و 5 سال حبس برای او به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، آخرین وضعیت پرونده آمیتیس و پرونده‌های کثیرالشاکی، آخرین وضعیت پرونده وحید اشتری و آخرین وضعیت پرونده متروپل مهم‌ترین اقدامات حوزه قضایی بود که مسعود ستایشی آنها را تشریح کرد.

برگزاری دادگاه متروپل

دوم خردادماه امسال بود که ساختمان متروپل واقع در خیابان امیرکبیر (امیری) آبادان فروریخت و در این حادثه ۴۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. بعد از این حادثه برای 21 متهم کیفرخواست صادر شد و جلسات دادگاه متهمان نیز در هفته‌ای که گذشت، برگزار شد. علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان در آخرین جلسه دادگاه گفت: این دادگاه وفق مقررات آیین دادرسی کیفری برگزار شد و در جریان برگزاری دادگاه دفاعیات تمام متهمان اخذ شد. طبق روال کارشناسی، هر کدام از متهمان فوت شده و سایر متهمان حاضر در دادگاه به میزان سهمی که در وقوع حادثه داشتند، مسئول پرداخت دیه متوفیان و مجروحان هستند. دادگاه پس از انجام بررسی‌های لازم، حکم پرونده را صادر خواهد کرد.

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در هفته‌ای که سپری شد، از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. در این آزمون بیش از 157 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و دفترچه انتخاب رشته از روز جمعه ۱۴ مرداد در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد فعال می‌شود. انتخاب رشته داوطلبان مجاز در رشته‌های با آزمون نیز از روز دوشنبه ۱۷ مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۲۲ مرداد ادامه دارد.

جریمه میلیاردی عامل خشکاندن 13 درخت چنار خیابان ولیعصر

اخیرا، فیلمی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر خشکاندن 13 درخت چنار در خیابان ولیعصر تهرا منتشر شد. از آنجا که درختان خیابان ولیعصر به عنوان میراث طبیعی این خیابان محسوب می‌شود این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و با واکنش اعضای شورای شهر تهران و همچنین مسئولان دادگستری تهران روبه‌رو شد. در هفته‌ای که گذشت در جلسه شورای شهر تهران مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از جریمه ۱۱۷ میلیارد تومانی برای مالک ساختمانی در خیابان ولیعصر که ۱۳ اصله درخت مقابل ملک خود در این خیابان را خشکانده بود، خبر داد و گفت: این موضوع به صورت جدی از سوی شهرداری تهران پیگیری و در کمیسیون ماده 7 مطرح شد و در این کمیسیون، جریمه حدود 117 میلیارد تومانی برای مالک در نظر گرفته شد.

حادثه در متروی تهران

در هفته‌ای که گذشت، بر اثر عدم تعادل و افتادن یکی از مسافران بر روی سایر مسافران در هنگام حرکت پله‌برقی در ایستگاه دروازه دولت ۷ نفر از مسافران مصدوم شدند. پس از اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله چند دستگاه آمبولانس جهت اقدامات درمانی به محل اعزام و هفت نفر از مصدومان برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه فوتی نداشته و حال عمومی مسافران وخیم گزارش نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار