سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت:

مدیریت جامع حوزه آبخیز باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت مدیریت جامع حوزه آبخیز باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، اگر هر اتفاق و دستکاری که در طبیعت بر مبنای توانمندی‌ها و داشته‌های طبیعت انجام شود در این صورت به راحتی می‌توان‌ مسائلی مثل سیلاب و دیگر مخاطرات را کنترل کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت جامع حوزه آبخیز باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا برای پیشگیری از وقوع سیل، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی به صورت اندک قابل پیش بینی است. شرایط اقلیمی ما وضعیتی را ایجاد کرده که پیش‌بینی سازمان‌های هواشناسی و دستگاه‌های دیگر هم خیلی نمی‌تواند دقیق باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: توده ابری می‌آید و جبهه‌ای به سمت کشور حرکت می‌کند، این روند پیش‌بینی می‌شود اما گاهی سرعت باد روی این موضوع به سرعت اثر می‌گذارد. نمی‌خواهم از پیش‌بینی‌ها دفاع کنم اما از لحاظ علمی خیلی نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد. بحث اساسی که وجود دارد این است که آیا این وضعیت قابل مدیریت است یا خیر که من بارها گفتم کاملاً قابل مدیریت است.

وی گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز باید در تمام دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، اگر هر اتفاق و دستکاری که در طبیعت بر مبنای توانمندی‌ها و داشته‌های طبیعت انجام شود در این صورت به راحتی می‌توانیم مسائلی مثل سیلاب و دیگر مخاطرات را کنترل کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کشور ما از لحاظ ذاتی وضعیتی دارد که اگر یک یا دو سال در آن سیل و زلزله نیاید باید انگشت به دهان باشیم؛ این ذات کشور ما است. باید این سرزمین را بر مبنای این خصوصیت اداره کنیم. متاسفانه برخی مدیران به دنبال کارهای هزینه‌بر هستند تا بیشتر به چشم بیایند اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ می‌کند غافل می‌شوند و دنبال این کارها نمی‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار