معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی خبر داد:

دهمین دوره سوگواره احلی من العسل ششم محرم در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی از برگزاری دهمین دوره سوگواره احلی من العسل روز ششم محرم ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور در امامزاده سید حمزه تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره سوگواره احلی من العسل ششم محرم در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار می‌شود

طاهر علمی در جلسه هماهنگی دهمین دوره این سوگواره گفت: شجاع ترین جوان عاشورایی قاسم بن الحسن است. در روز عاشورا تنها نفری که از امام حسین(ع)، اجازه خواست تا به میدان نبرد رود، قاسم بن الحسن بود که امام حسین(ع) اجازه نمی داد که یک نکته تربیتی دارد.

وی اضافه کرد: حضرت قاسم بن حسن الگویی برای جوانان و نوجوانان امروزی است. در این راستا سوگواره احلی من العسل با حضور دانش آموزان و یکی از والدین و یا مربیانشان برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین بحث در برگزاری این مراسم، رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر موارد بهداشتی است و دانش آموزان حداقل باید یک متر از هم فاصله داشته باشند.

علمی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش آموزان رشد داشته باشند و تبدیل به شخصیت مذهبی و دینی شوند و این مراسمات موقتی نیست و اینگونه مراسمات فرصت تربیتی ایجاد می کند. همچنین این مراسمات زمینه ای برای دانش آموزان است که خودشان را به اهل بیت نزدیک کنند.

وی اظهار کرد: با این زمینه ها می خواهیم دانش آموزان را با اهل بیت و اهداف محرم و پیروزی اباعبدالله آشنا کنیم. موضوع این است که دانش آموزان در این زمینه آگاهی پیدا کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیئت های جوانان متشکل از تشکل ها است و بیانگر این است. دشمن می خواهد اعلام کند که جوانان امروزی دیگر علاقه مند به اهل بیت نیستند ولی ما با اینچنین مراسماتی نشان می دهیم که اهل بیت دوست هستند. تلاش آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را به این سمت بکشاند. یکی از شاخه های حیات، توجه به اهل بیت است و امیدواریم که در این راه موفق شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار