معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی خبرداد:

برگزاری جشنواره فجر تا فجر در آذربایجان‌ شرقی

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی از برگزاری جشنواره فجر تا فجر، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فجر تا فجر در آذربایجان‌ شرقی

طاهر علمی در جلسه هماهنگی کمیته دانش آموزی جشنواره سراسری علمی پژوهشی فرهنگی هنری و ادبی نماز فجر تا فجر که از سوی ستاد اقامه نماز ابلاغ شده است ضمن اشاره به اهمیت اقامه نماز در بین دانش آموزان اظهار کرد: باید دست در دست هم دهیم تا نماز در بین دانش آموزان اقامه شود.

وی همچنین در این راستا ورود آموزش و پرورش همراه با ستاد اقامه نماز به مدارس را ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه دانش آموزان را باید به صورت عملی درگیر مسابقات کنیم، گفت: دانش آموزان باید به صورت عملی و با درک خودشان از نماز در مسابقات شرکت کنند. همچنین در این راستا تشکیل هیئت اندیشه ورزی مدارس بسیار مفید خواهد بود.

علمی ضمن تشریح مسابقات، بیان کرد: این مسابقات در ۳۵ محور به صورت ملی و در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می شود. از اهداف این مسابقات می توان به بهره گیری از ظرفیت های فعال و خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، نشان دادن کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز، شناسایی معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی و هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار در جامعه اشاره کرد.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: اگر هدف ما ایجاد جامعه با نشاط و شاداب است باید نماز را تقویت کنیم و این نوع برنامه ها، گرایش مذهبی دانش آموزان را تقویت می کند و آموزش معرفت، مودت و نظارت بر کارهای معنوی مدارس سه رکن اصلی هستند که می تواند بر ترقی معنوی دانش آموزان اثرگذار باشد

همچنین در ادامه جلسه نیز رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما به آموزش و پرورش امید خاصی داریم، گفت: اصل، قبولی در نیات است و باید نماز واقعی باشد و مردم و دانش آموزان به سمت نماز هدایت شوند. انتظار ما از آموزش و پرورش این است که کار کمیته ها را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید آقاجانی افزود: سعی ما استقرار مامور طلبه در تمامی مدارس استان، برای برگزاری نماز جماعت است.

وی در پایان بیان کرد: درست است که معاون پرورشی هم می توانند نماز را در مدارس برگزار کنند ولی دیدن روحانی در مدارس برای اشاعه نماز در بین دانش آموزان بهتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار