فرصت دو ماهه وزیر کشور برای جمع‌آوری معتادان متجاهر؛ سرانجام ماموریت ویژه شهرداری تهران

تهران (پانا) - وزیر کشور ضرب‌العجلی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر تا پایان شهریور ماه تعیین کرده است، مدیریت شهری تهران هم یکی از اولین ماموریت‌های خود را جمع‌آوری و بازگشت معتادان به زندگی تعریف کرده بود اما سوال اینجاست که آیا مدیران شهری می‌توانند در این مهلت کوتاه سطح شهر تهران را پاکسازی کنند؟

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرصت دو ماهه وزیر کشور برای جمع‌آوری معتادان متجاهر؛ سرانجام ماموریت ویژه شهرداری تهران

اولین قرارگاهی که در شهرداری تهران تشکیل شد، قرارگاه اجتماعی و اولین دستور کار آن جمع‌آوری معتادان متجاهر بود. وعده جمع‌آوری آنها زمستان سال گذشته بود اما محقق نشد و به تازگی نیز وزیر کشور درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر دستور فوری داده است، البته این دستور فقط به تهران اختصاص ندارد.

وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواسته است به فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، تا پایان شهریور ماه به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر اقدام کنند.

وحیدی یادآور شد: واقعیت این است که معتادان متجاهر امنیت عمومی شهرها را به خطر می‌اندازند و برای همین لازم است با رویکرد جهادی این مساله هر چه سریع‌تر برطرف شود.

اما شهرداری تهران در این ماه‌ها چقدر ماموریت خود را در حوزه جمع‌آوری معتادان به خوبی انجام داده است؟ به تازگی سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران از عملکرد ضعیف شهرداری تهران در ساماندهی معتادان متجاهر گلایه کرده و گفته است: دوستان شهرداری تلاش می‌کنند و صحبت‌های فراوانی هم در این زمینه با پلیس داشته‌اند؛ تاکنون کارگروه و جلسات فراوانی تشکیل داده‌اند اما هیچ اتفاق مهم و خاصی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه از جلسات و کارگروه‌های شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر هیچ چیزی عاید پلیس نشده است، ادامه داد: به عنوان مثال این گونه نبوده است که بگوییم ۵ هزار یا ۲ هزار معتاد متجاهر نسبت به قبل بیشتر ساماندهی کرده‌ایم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به این سخنان به پانا گفت: «دوستان در مجموعه دستگاه‌هایی که در قرارگاه اجتماعی هستند تلاشی سخت و شبانه‌روزی انجام می‌دهند. جمع‌آوری معتادان به دلیل آن که کار پیچیده انسانی است همکاری همه دستگاه‌ها از جمله پلیس را می‌طلبد. از دوستان در مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و سازمان خدمات و رفاه اجتماعی درخواست می‌کنم اطلاع‌رسانی مناسب کنند که اگر پاسخ یا نکته‌ای وجود دارد مفاهمه بهتری اتفاق بیافتد تا جامعه نگران نشود که یک موضوع مهم به نام آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران دچار رهاشدگی است.»

وی ادامه داد: «در شورا دغدغه این موضوع را داشته و مدام مسئولان این حوزه را به شورا دعوت کرده و گزارش گرفتیم و پیگیری کردیم. دل گرم هستم که اتفاقات خوبی افتاده و کارها در مسیر پیشرفت است.»

نادعلی با بیان اینکه هر دستگاه مسئولیتی در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر پذیرفته است، گفت: «در این تقسیم‌بندی پذیرفته شده، مکان برای نگهداری و شرایط نگهداری و ... محدود است.»

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: «جایگاه وزیر کشور این است که این ضرب‌العجل را قرار دهد اما اینکه دستگاه‌ها با چه میزان انگیزه و امکان پای قضیه بیایند برای ضرب‌العجل تعیین کنندگی دارد و فکر می‌کنم شهرداری تهران به اندازه کافی هم انگیزه دارد و هم شهردار تهران مدام روی پیگیری این قضیه استمرار دارد و دوستان در سازمان معاونت فرهنگی اجتماعی هم همین‌طور و برای ما در شورا نیز اهمیت دارد.»

وی اضافه کرد: «به غیر از اینکه نمی‌خواهیم ویترین شهر یک ویترین زشت باشد، دیدن این همه افراد آسیب‌دیده هم واقعا ناراحت کننده است و دلمان می‌سوزد و نگران بقیه جوانان و نوجوانان این شهر هستیم که ممکن است دچار آسیب شوند و لذا ما هم کوتاهی نخواهیم کرد و محکم پای این قضیه ایستاده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار