نیشابور با سوگواره تعزیه نینوا به سوگ نشست

نیشابور (پانا) - همزمان با دهه اول ماه محرم هشتمین سوگواره آیینی و مذهبی نینوا با حضور تعزیه‌خوانان و مرثیه‌خوانان مطرح شهرستانی، استانی و کشوری در محوطه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۷۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور با سوگواره تعزیه نینوا به سوگ نشست

به گزارش روابط عمومی شهرداری نیشابور، سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری نیشابور اظهار کرد: شهرستان نیشابور یکی از شهرهایی است که در کشور هنر تعزیه خوانی در آن دارای قدمت فراوانی است و دارای گروه‌های مطرح تعزیه خوان است که پیتر بروک نمایشنامه نویس مطرح جهان در دیدار گروه‌های تعزیه نیشابور آن را در جهان منحصر به فرد اعلام کرده است و نهادهای فرهنگی و مذهبی نیشابور با همکاری یکدیگر طی هشتمین سال متوالی سوگواره آیینی و مذهبی نینوا را با حضور گروه‌های برتر تعزیه خوان شهرستانی، استانی و کشوری در محوطه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار می کنند.

حسن یخدانی گفت: سوگواره آیینی و مذهبی نینوا از دوشنبه ۱۰ مرداد لغایت یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ هر شب در محوطه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اجرا می شود و روز عاشورا نیز مراسم تعزیه خوانی در روستاهای فدیشه، سرچاه و برزنون اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: مجالس تعزیه خوانی با عناوین تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) -تعزیه شهادت مسلم ابن عقیل(علیه‌السلام) -تعزیه شهادت طفلان مسلم - تعزیه شهادت عابس و شوذب -تعزیه شهادت حر بن ریاحی -تعزیه شهادت حضرت عباس (علیه‌السلام) -تعزیه شهادت امام حسین (علیه السلام) هرشب شب ساعت ۲۰:۴۵ در محوطه فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اجرا می شود.

یخدانی یادآور شد: تعزیه خوان های شهرستانی، استانی و کشوری در هشتمین سوگواره آیینی و مذهبی نینوا به معین البکائی محسن صابرنیا و دبیری محمد فروزان منش این مجالس تعزیه را برگزار خواهند کرد.

وی عنوان کرد: این مجالس تعزیه خوانی با هنرنمایی گروه‌های مرثیه نوازی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

سرپرست سازمان فرهنگی ،ورزشی و اجتماعی شهرداری نیشابور تصریح کرد: هشتمین سوگواره آیینی و مذهبی نینوا با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کنگره سرداران و ۲۴۰۰ شهید شهرستان، کانون بسیج هنرمندان و موسسه هنری تعزیه صابرین نیشابور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار