اصغر باقرزاده در نشست صمیمانه با مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی کشور:

بهره‌برداری سازمان دانش‌آموزی از ظرفیت اردوگاه‌ها و کانون‌های معاونت پرورشی رایگان است

آموزش و پرورش، حامی برنامه‌های اردویی به‌عنوان فرصت‌های تربیتی است/ پروژه ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی باعث هویت‌آفرینی می‌شود و هویت، افتخار می‌آورد/ روند تحولی در خبرگزاری پانا مشهود است/ امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که اردوگاه‌ها در ایام پیش‌رو خالی نباشد و از ظرفیت آن‌ها برای برنامه‌های تربیتی استفاده شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی، از حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های تربیتی و پرورشی این سازمان به‌ویژه در برگزاری اردوهای تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری سازمان دانش‌آموزی از ظرفیت اردوگاه‌ها و کانون‌های معاونت پرورشی رایگان است

اصغر باقرزاده در نشست صمیمانه با مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی کشور، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ابراز امیدواری برای حیات‌بخش بودن برکاتِ این ایام گفت: «خون سیدالشهدا(ع) باعث بقای اسلام شد و علما در این خصوص می‌گویند بقای حرکت انبیای خدا، به‌واسطه خون سیدالشهدا(ع) است، که به حمدالله همگی شما جزو متوسلین به امام حسین(ع) هستید.»

وی افزود: «ما در آیه شریفه ۸۳ سوره مبارکه مائده می‌خوانیم که "وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَىٰ أَعْيُنَهُمْ تَفِیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ... و چون آیاتی را که به رسول فرستاده شده استماع کنند می‌بینی اشک از دیده آن‌ها جاری می‌شود، زیرا حقانیت آن را شناخته‌اند..." یعنی آن‌ها که به حضرت رسول(ص) ایمان می‌آورند، چشمانشان پر از اشک می‌شود؛ دلیل این اشک چیست؟ عرفان دلیل این اشک است؛ عرفانی که دلیل بر حق است. معرفت دلیل اشک انسان است. به معنای دیگر، انکسار که دلیل این حقیقت است. اینکه شهید آوینی می‌گوید کربلا ادامه دارد، به‌معنای آن است که یافتن حقیقت همچنان ادامه دارد.»

باقرزاده ادامه داد: «حقیقت این است که این دهه شرایطش متفاوت است؛ چرا که موقعیت زمانی و مکانی ما را به سمتی سوق می‌دهد که بیشتر به آموزه‌های سیدالشهدا(ع) توجه کنیم. اینکه شما مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی کشور، پی در پی جلساتی برگزار می‌کنید تا با یکدیگر تنظیم شوید، جای تشکر و قدردانی دارد. در حقیقت، پروردگار عالم زبان را وسیله گفت‌وگو قرار داده است و همین امر باعث می‌شود تا ما با برگزاری جلسات و گفت‌وگوهای مختلف، با یکدیگر هماهنگ شویم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مرحله‌ای قرار گرفته است که رهبر عزیزمان در گام دوم انقلاب شرایط امروز کشور را تبیین فرموده‌اند، اظهار داشت: «در مقوله گام دوم انقلاب مبحث مهمی به نام اقتصاد وجود دارد که ما در این زمینه کار اندکی انجام داده‌ایم. واقعیت این است که ما باید برنامه درست تربیتی اقتصادی داشته باشیم. هرچند اقتصاد هدف جامعه ما نیست اما وسیله‌ای است برای رسیدن به اهداف.»

وی با اشاره به طرح 313 که هدف آن آشنایی دانش‌آموزان در 313 شهر با مفاخر بومی، ملی و چهره‌های ایرانی و اسلامی است، افزود: «پروژه ۳۱۳ که اخیرا آقای عبادتی مطرح کردند و قرار است از سوی سازمان دانش‌آموزی طی چندین مرحله در سراسر کشور اجرایی شود، باعث هویت‌آفرینی و شناساندن مفاخر کشور به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی می‌شود و یقینا «هویت»، افتخار می‌آورد. این رویکردها با گفت‌وگو ایجاد می‌شود. ما باید با هم گفت‌وگو کنیم تا به مسیر انبیای خدا هدایت شویم.»

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، درباره زمینه‌ها و بخش‌های مختلف فعالیت سازمان دانش‌آموزی گفت: «روند تحولی در خبرگزاری پانا کاملا مشهود است و بحمدالله به خوبی پیش می‌رود. بنابراین می‌توانید طرح‌ها و برنامه‌های خود را به وسیله ظرفیت موجود در پانا به طور مناسب معرفی کنید و از فضایی که در این رسانه ایجاد شده است برای تولید و انتشار پوستر، اینفوگرافی، کلیپ و نماهنگ بهره بگیرید.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه، به برنامه‌های اردویی (به‌عنوان فرصت‌های تربیتی) اشاره و اظهار کرد: «بسترها و زمینه‌های بسیار خوبی برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی وجود دارد و فقط کافی است که شما درباره چگونگی و کیفیت برپایی برنامه‌های اردویی به نتیجه کارشناسی و دقیق برسید تا تدارکات و مقدمات برگزاری آن‌ها فراهم شود. من امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که اردوگاه‌ها در ایام پیش‌رو خالی نباشد و از ظرفیت آن‌ها برای برنامه‌های تربیتی و پرورشی استفاده بهینه شود.»

وی تصریح کرد: «در زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری هم این قاعده مستتر است. اکنون خدا را شاکریم که فردی تصدی امور را به دست گرفته که معتقد است از کانون‌ها باید استفاده شود وگرنه اسراف شده است. بنابراین فضا و امکانات به میزان کافی برای برپایی اردوها به عنوان سفرهای تربیتی فراهم است و من با قاطعیت اعلام می‌کنم که حامی چنین فرصت‌ها و برنامه‌های تربیتی هستیم.»

باقرزاده تاکید کرد: «علائم حیاتی سازمان دانش‌آموزی و معاونت پرورشی باید مشاهده شود و این علائم حیاتی با برگزاری این اردوها قابل مشاهده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، همچنین بر ضرورت مشارکت و برنامه‌ریزی دقیق مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی در پویش «نسل قاسم» و نیز برگزاری آیین باشکوه و بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار