رویداد «خنده‌بازی» رویدادی برای ایجاد نشاط و تحرک

پرند (پانا) - رویداد «خنده‌بازی» با هدف ایجاد نشاط و تحرک در دبستان یاس‌ نبی پرند در بین دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رویداد «خنده‌بازی» رویدادی برای ایجاد نشاط و تحرک

زهرا حیدری، معاون پرورشی دبستان یاس نبی در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات این رویداد اظهار کرد: «دبستان یاس‌نبی در جهت ایجاد نشاط و تقویت هوش حرکتی، بالابردن هماهنگی ذهنی و حرکتی دانش آموزان رویداد خنده‌بازی را طراحی کرده است، تا دانش‌آموزان در کنار بازی و ورزش بتوانند توانایی ورزشی و هماهنگی ذهنی حرکتی خود را تقویت کنند. خنده‌بازی رویدادی است که در آن در کنار بازی‌ها این توانمندی‌ها هم تقویت می‌شود.»

وی اضافه کرد: «رویداد خنده‌بازی محیطی متشکل از تیم‌های سه نفره دانش‌آموزان و یا اولیا است که در ایستگاه‌های مختلفی ورزشی و بازی مانند ایستگاه تعادل، ایستگاه پرتاب تمرکزی و ایستگاه لی لی با هم به رقابت می پردازند. در پایان برندگان هر رویداد و اتفاق مختلف با هم مسابقه می دهند و قهرمان مسابقه خنده‌بازی در تابستان اعلام می شود. خنده‌بازی اتفاقی است که در آن حرکات ورزشی با بازی‌های حرکتی و گاها هوشی ترکیب شده است مانند بازی پانتومیم و ادا بازی.»

حیدری تصریح کرد: «از دیگر مزایای این رویداد گروهی بودن این بازی‌ها است که مهارت کار گروهی و کار جمعی که هم دانش‌آموزان و اولیا در آن می‌توانند نقش داشته باشند در دانش‌آموزان رشد پیدا می‌کند. رقابت گروهی و تقسیم وظایف کارمشارکتی باعث رشد هوش اجتماعی دانش آموزان خواهد شد.»

معاون پرورشی مدرسه یاس نبی بیان کرد: «این رویداد هر یک هفته یا دو هفته یک بار در مدرسه اجرا می‌شود. خنده‌بازی راه‌حل یا روشی برای بالابردن سواد حرکتی در کنار بازی و نشاط، ورزش در کنار بازی، کار گروهی است.»

لازم به ذکر است مدرسه یاس نبی واقع در شهر پرند میزبان برنامه افتتاحیه پایگاه‌های تابستانه با حضور سعید دهنوی، معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، محمدعلی نوری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش رباط کریم، جعفر شاکر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رباط کریم وحجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه شهر جدید پرند بوده است.

دانش آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار