قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

استقبال وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی از طرح ۳۱۳ سازمان دانش‌آموزی

طرح ۳۱۳ با هدف شناخت هویت ایرانی- اسلامی در مدارس کشور اجرا می‌شود/ این طرح، یک کنگره ملی با اجتماع ۳۱۳ شهر در یک محل است که تاثیر تربیتی و تشکیلاتی دارد

زنجان (پانا) - قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت و تبیین هویت ایرانی-اسلامی ، طرح ۳۱۳ با هدف شناخت هویتی دانش‌آموزان در ۳۱۳ شهر کشور اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استقبال وزارت  ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی از طرح ۳۱۳  سازمان دانش‌آموزی

حسین عبادتی در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش و مسئولین سازمان دانش‌آموزی نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌ای تحت عنوان طرح ۳۱۳ در سازمان دانش‌آموزی طراحی شد که منطبق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شناخت هویت ایرانی - اسلامی است.

وی با بیان اینکه رویکرد و نگاه این طرح، شناخت دانش‌آموزان شهرهای مختلف با هویت بومی خودشان است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید به هویت اصیل خود در حوزه‌های مختلف دینی، علمی، فرهنگی و... توجه و افتخار کنند.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور افزود: طرح ۳۱۳ با تبرک به تعداد یاران امام زمان(عج) تدوین شده است و دستورالعمل آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود. بر این اساس، مجمع مربیان با اجرای این طرح، اطلاعات و سرگذشت مربوط به شخصیت‌های برجسته استان که موفق بوده و قابلیت الگو شدن دارند را جمع‌آوری کرده و به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌های معرفی‌شده در طرح ۳۱۳ از مهر سال جاری، محور فعالیت‌ها خواهد بود، اظهار داشت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی با آغاز سال تحصیلی جدید، ناظر به این شخصیت‌ها خواهد بود.

عبادتی ادامه داد: مرحله اول این طرح به‌صورت جشنواره است که تا پایان هفته دانش‌آموز اجرا می‌شود و مراحل داوری و تجلیل از برگزیدگان تا پایان آبان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله بعدی اجرای طرح، برگزاری یک نمایشگاه در هر شهر است، افزود: این نمایشگاه به همت سازمان دانش‌آموزی و با محتوایی که از شخصیت‌های برجسته تولید شده و با روایت خود دانش‌آموزان برپا می‌شود.

عبادتی درباره مرحله سوم طرح که به‌صورت متمرکز و در یک فضای ملی اجرایی می‌شود، گفت: خروجی مراحل اول و دوم به‌صورت متمرکز و به عنوان اختتامیه در اسفند سال جاری به‌صورت ملی در تهران برگزار و محتوای همه ۳۱۳ شهر در این مرحله به نمایش گذاشته می‌شود.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: طرح ۳۱۳ در سال تحصیلی ۱۴۰۲ نیز برای سال دوم اجرا خواهد شد. لذا سال اول طرح، ناظر بر شخصیت‌ها و سال دوم، ناظر بر رویدادها بوده و رویدادمحور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ۳۱۳ با رویکرد هویتی به مدت ۲ سال عملیاتی خواهد شد، افزود: برنامه‌های سازمان متمرکز به این طرح خواهد بود؛ البته سایر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نیز در کنار این طرح اجرا می‌شوند.

عبادتی اظهار کرد: طرح ۳۱۳ فرصت خوبی برای نیروسازی و کشف و تربیت دانش‌آموزان مستعد خواهد بود چرا که یک کنگره ملی با اجتماع ۳۱۳ شهر در یک محل است که تاثیر تربیتی و تشکیلاتی دارد.

وی به استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از طرح ۳۱۳ اشاره کرد و با اعلام خبر مشارکت آنها در این طرح گفت: در تلاش هستیم مشارکت مجموعه‌ها و سازمان‌های دیگر را نیز برای اجرای طرح ۳۱۳ جلب کنیم.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه و اساسنامه سازمان گفت: ظرفیت‌های سازمان را منطبق با قانون باید ببینیم نه اشخاص؛ چرا که سازمان، یک مدلی از فعالیت‌های مشارکت‌جویانه دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر این موضوع که ریشه علم و دانش در ایران، سترگ و عمیق است، اظهار داشت: ضمن اعتماد جدی به ظرفیت‌های سازمان از این ظرفیت‌ها باید استفاده کنیم.

عبادتی افزود: قطعا با قاب خاطرات نمی‌توان زندگی کرد؛ ممکن است اقدامی برای یک هدفی در ۴۰ سال قبل، خوب بوده و امروز با وجود اینکه هدف پابرجا است اما مدل کار و اقدام باید به‌روز شود. بنابراین برنامه‌ها و نگاه به مخاطب باید به‌روز شود چرا که در غیر این صورت در ارتباط با مخاطب دچار مشکل می‌شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار