قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

فعالیت سازمان دانش‌آموزی در اردوی عشایر مورد تحسین مجموعه آموزش‌وپرورش قرار گرفت

کار در حوزه فرهنگی و تربیتی به‌صورت فیزیکی قابل مشاهده نیست، تاثیر آن در تربیت نسل‌های آینده دیده می‌شود/تامین‌محتوایی اردوی عشایر با سازمان دانش‌آموزی بوده است

زنجان (پانا) - قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت در کنار استفاده از ظرفیت مربیان پیشکسوت که سابقه طولانی تشکیلاتی دارند، آموزش و تربیت ۲ هزار مربی جوان با کمک مربیان پیشکسوت نیز در برنامه سال جاری سازمان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سازمان دانش‌آموزی در اردوی عشایر مورد تحسین مجموعه آموزش‌وپرورش قرار گرفت

حسین عبادتی امروز در نشست مشترک مجمع مدرسان و مربیان سازمان دانش‌آموزی استان زنجان اظهار داشت: سنجش هر مجموعه با آن چیزی که باید انجام دهد، کار سختی است اما اگر با آنچه که انجام شده، سنجیده شود نمره خوبی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی کم‌لطفی‌هایی از بیرون به مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگی می‌شود، خاطرنشان کرد: کار در حوزه فرهنگی و تربیتی به‌صورت فیزیکی قابل مشاهده نیست، اما تاثیر آن در تربیت نسل‌های آینده دیده می‌شود.

عبادتی با بیان اینکه یکی از کم‌لطفی‌ها این است که همواره گفته می‌شود وضعیت نامطلوب است، تصریح کرد: وجود مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان کافی است تا بگوییم مجموعه قوی و عظیمی داریم و به همین علت باید قدر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را بدانیم.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اردوی دانش‌آموزان عشایر که اخیراً در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: تامین‌محتوایی کل اردوی عشایر با سازمان دانش‌آموزی بود و در واقع می‌توان گفت یک اردوی ملی برگزار شد.

وی بیان کرد: استقبال مطلوبی از کلاس‌های آموزشی سازمان در اردوی عشایر شد و فعالیت‌های سازمان مورد تحسین اعضای شورای معاونین و به‌ویژه شخص وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

عبادتی با تاکید بر اینکه با وجود نگاهی که از بیرون به سازمان وجود دارد اما سازمان دانش‌آموزی در وضعیت و جایگاه مطلوبی قرار دارد، افزود: همه گذشتگان در سازمان تلاش کرده و به سهم خود زحمت کشیده‌اند و اگر قرار است کاری انجام دهیم، ادامه زحمات گذشتگان است.

وی با بیان اینکه تربیت مربیان جوان، اقدام مهم و خاصی است که امسال در نظر داریم، ادامه داد: به کمک مربیان پیشکسوت که سابقه طولانی تشکیلاتی داشته و با عشق و علاقه برای فعالیت‌ها وقت می‌گذارند، ۲ هزار مربی جوان طی سال جاری در سطح کشور آموزش و تربیت می‌شوند.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص شفافیت در سازمان گفت: ۳ سامانه جامع برای کل فعالیت‌های مجموعه در حال راه‌اندازی است که تا ۱۵ شهریور آماده شده و تمام فعالیت‌ها از ابتدای مهر سال جاری تحت سامانه‌های مذکور قرار گرفته و جمع‌آوری و گزارش‌گیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی استان زنجان به جهت حضور یکی از مربیان قدیمی و فعالان باسابقه در راس این سازمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: چنین وضعیتی را در خیلی از استان‌های کشور شاهد هستیم و بسیاری از معاونان پرورشی استان‌ها از فعالان سابق سازمان هستند.

عبادتی با اشاره به اینکه نگاه حاکمیتی به سازمان به‌طور هدفمند بوده و به دنبال توسعه فعالیت‌ها است، افزود: اِعمال سلایق فردی در سازمان، ارتباطی به نگاه حاکمیتی ندارد چرا که اساسنامه سازمان مورد تایید نهادهای تقنینی است.

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه اساسنامه، میثاق مشترک همگان در سازمان است، گفت: هر چیزی غیر از اساسنامه قابل تغییر است و کسی که توانایی انعطاف با تغییر را نداشته باشد، امکان تغییر در فرآیندها را نیز نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اصول تربیت اجتماعی، ضرورت کار است اما نقدها و نقص‌ها باید اصلاح شوند، ابراز کرد: نیازمند تولید نمادهای مناسب برای فعالیت‌های عملیاتی هستیم اما این تغییر باید با استفاده از مشارکت و همفکری بخش‌های مختلف و شبکه‌ای از منتخبان مجامع، پیشکسوتان، کارشناسان بیرونی، اساتید جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و سایر بخش‌ها اتفاق بیفتد.

عبادتی با تاکید بر این موضوع که هر گونه تغییر در طول تاریخ به تناسب زمان و شرایط بوده و انسان در صورت عدم تطبیق با تغییرات از جامعه فاصله می‌گیرد، اظهار داشت: نمادهای قبلی دارای ارزش و اهمیت هستند و فعالیت‌ها را با استفاده از آنها انجام می‌دهیم اما بازآرایی و بازتولید نمادها باید متناسب با اصول و ارزش‌های کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار