برگ زرین اردبیل در یکپارچگی کشور و عشق به اهل‌بیت

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت استان اردبیل در انسجام و یکپارچگی کشور و تقویت عشق و دلدادگی به ساحت اهل‌بیت (ع) برگ زرینی بر افتخارات کشور افزوده است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگ زرین اردبیل در یکپارچگی کشور و عشق به اهل‌بیت

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل درآیین گرامیداشت سالروز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و روز اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: با وجود مظلومیت برهه تاریخی صفویه و نقش‌آفرینی خطه اردبیل در تاریخ، تمدن و هویت این کشور، باید به نحوی عمل کنیم تا چهره واقعی در صیانت از این سرمایه‌ها نمایان شود.

وی تصریح کرد: در عصر صفوی بزرگان و مفاخر این خطه خدمات بی‌نظیری را در تقویت نظام یکپارچه کشور و پاسداری از مرزها انجام داده و عشق به مکتب اهل بیت را در دل و جان این مردم نهادینه کردند.

استاندار اردبیل مجاهدت‌های مردمان سترگ این دیار را در طول تاریخ یادآور شد و گفت: در مقطع کنونی نیز مردم استان اردبیل همواره در خط حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی حاضر شده و توانسته‌اند در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

عاملی با گرامیداشت هفته بزرگداشت اردبیل افزود: رونمایی از آثار تاریخی به جا مانده از دوره صفوی در این ایام به همت دبیرخانه چهار مرداد انجام شده و تدارک بیش از 60 برنامه را در شهرستان‌ها و مرکز استان در این ایام شاهد بودیم.
وی به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از جنبه عرفانی و معنوی سلسله صفویه و بزرگانی در این مقطع تاریخی نظیر سلطان حیدر و شاه اسماعیل توانسته‌اند به عظمت و ماندگاری اقدامات و فعالیت‌های رخ داده کمک کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: ما در این مقطع حساس نیازمند احیای هویت‌های ارزشمند گذشته و میراث تاریخی در این حوزه هستیم و امیدواریم نتایج مطلوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم در حاشیه آیین بزرگداشت روز اردبیل با بیان اینکه چهارم مرداد ماه سالروز استقرار حکومت صفویه است، گفت: به جهت اهمیتی که اردبیل در تاریخ معاصر و چندین ساله شیعه داشته است، این روز به عنوان روز استان اردبیل نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: اردبیل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری تابستانی ایرانیان است که با وجود جاذبه های تاریخی همچون مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و جاذبه های فرهنگی و طبیعی از نظر پتانسیل های گردشگری در راس استان های مستعد به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار