وزیر آموزش و پرورش در کارگروه هماهنگی برنامه‌های محرم تاکید کرد:

ضرورت تشکیل هیات‌های مذهبی از دوره پیش‌دبستانی و نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در اداره هیات‌‌ها

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در کارگروه هماهنگی برنامه‌های محرم بر ضرورت تشکیل هیات‌های مذهبی از دوره پیش دبستانی و نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در اداره هیات‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشکیل هیات‌های مذهبی از دوره پیش‌دبستانی و نقش آفرینی کودکان و نوجوانان در اداره هیات‌‌ها

یوسف نوری با اشاره به ضرورت تشکیل هیات‌‌های مذهبی از دوره پیش دبستانی و نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در اداره هیات‌های عزاداری گفت: با آغاز ماه محرم هیات‌ها شروع به کار می‌کنند، اما زمانی که علامت‌های امسال را جمع می‌کنیم برای سال آینده باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تربیت در دوران کودکی افزود: اگر کودکان را به نحوی تربیت کرده باشیم که برای برپایی امور هیاتهای مذهبی به صورت مستقل و خودجوش عمل کنند، نقش سازنده‌ای داشته‌ایم .

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به اینکه تاثیر فعالیت‌های تربیتی بر کودکان بیشتر از هر سنی است، اظهارکرد: اثر تربیتی عزاداری‌های محرم نیز برکودکان با سنین پایین بیشتر است، لذا باید در برنامه‌ریزی‌های ماه محرم به این موضوع توجه داشته باشیم و جایگاه ویژه‌ای برای کودکان قائل شویم.

وی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش در مورد عزاداری‌های ماه محرم باید برنامه کاملی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها شبکه سازی است، همچنین تشکل‌های دانش آموزی هم در عزاداری‌های محرم فعال هستند، اما از همه مهم‌تر دانش آموزانی هستند که خود جوش هیئت‌هایی را تشکیل می‌دهند و تاثیرگذاری آن‌ها از همه فعالیت‌ها بیشتر است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر دانش آموز یک هیات است و یک مدرسه با ۲۰۰دانش آموز می‌تواند۲۰۰هیات داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا می‌توانیم شبکه‌سازی کنیم و مسابقات مداحی برپا کنیم، مانند مسابقات ورزشی که در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار شد و۱۵۰۰نفر از فرهنگیان در مرحله نهایی این مسابقات شرکت کردند یا می‌توانیم مسابقات مداحی در کشورهای دیگر به صورت مشترک برگزار کنیم و این ارتباطات را ایجاد کنیم.

وی گفت: اکنون برخی استان‌ها موکب برپا کرده‌اند و ما هم باید آن را ادامه دهیم و تا تهران هم این موکب‌ها را داشته باشیم و بانی موکب‌ها هم دانش آموزان باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه با مدارسی که می‌خواهند هیات برپا کنند، همکاری شود و به افزایش ظرفیت‌های این مدارس کمک کنید، اظهار کرد: شبکه‌سازی برای انجام عزاداری‌های ایام محرم مهم است و هیات‌های دانش آموزی با داشتن چنین شبکه‌هایی می‌توانند هم‌افزایی داشته باشند و به یکدیگر در انجام امور، کمک فکری و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان ابتدایی در هیات‌های عزاداری بر لزوم ارائه برنامه‌ای برای ارتباطات داخلی و خارجی و مشخص کردن مسئولیت‌ها تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های ایام محرم نباید مختص به فعالیت‌های دولتی باشد و باید با مشارکت مردم صورت پذیرد.

عضو دولت کابینه مردمی در مورد استفاده از ظرفیت شبکه شاد گفت: می‌توان با تشکیل گروه‌هایی در شبکه شاد اقدام به جمع‌آوری خاطرات، عکس، ثبت وقایع و فعالیت‌ها در گروه‌ها کرد و پس از آن در قالب ارائه مسابقه‌های مختلف و به عنوان خاطرات خوب یا کتابچه الکترونیکی برای دانش آموزان ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار