انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری و آموزش و پرورش منطقه ۱۴

تهران(پانا) - تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری و آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در جهت اجرای برنامه‌های اوقات‌فراغت دانش‌آموزان منطقه در تابستان ۱۴۰۱‌، با هدف بسط و گسترش نشاط عمومی با رویکرد غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری و آموزش و پرورش منطقه ۱۴

این تفاهم‌نامه مابین شهرداری منطقه ۱۴ به نمایندگی محمدامین سالاری پور؛ شهردار منطقه به عنوان طرف اول و آموزش و پرورش منطقه ۱۴ به نمایندگی قاسم بیانی بندپی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه به عنوان طرف دوم، به منظور نیل به اهداف متعالی تربیت شهروندان متعهد، مبتکر و تلاشگر در راستای هم افزایی بیشتر شهرداری و آموزش و پرورش منعقد شد.

عقد تفاهم نامه در خصوص فعالیت های مشترک، توسعه فضاهای آموزشی و تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش، با نگاه جهادی و انقلابی شهردار تهران که نویدبخش تعاملات مثبت متکی بر فرهنگ و اثرگذاری در زمینه تعامل میان دو دستگاه و هم افزایی هرچه بیشتر بود، انجام شده است.

طبق این تفاهم‌نامه، طی یک ماه اخیر در جلسات مختلف شهرداری، آموزش و پرورش و سایر نهادهایی که متولی امور فرهنگی جامعه هستند، با جدیت اعلام شد که مدارس در ایام تابستان و ساعاتی که فعالیت آموزشی ندارند با رعایت ملاحظاتی به نفع مصالح عمومی جامعه، جهت برگزاری پایگاه های آموزشی اوقات فراغت، در زمینه های ارتقای مهارت های شهروندی‌ و در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان؛ شامل دانش آموزان و فرهنگیان، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت هویت دینی، ملی و بسط و گسترش نشاط در اختیار دستگاه های متولی قرار می گیرند.

بر اساس این تفاهم نامه، دامنه فعالیت نهادهای طرف قرارداد در بعد دانش آموزی سند تحول بنیادین که یک مسیر کاملا روشن است، افزایش می یابد‌.

در سنوات اخیر، فعالیت های تاثیرگذاری توسط این دو نهاد در سطح منطقه انجام شده است، که رویکرد اصلی آنها کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجارهای موجود بوده است. از آنجا که بخش اعظم مشکلات در حوزه های مختلف از تخطی شهروندان از قوانین و مقررات تا رفتارهایی که در عرصه اجتماع در مقابل یکدیگر انجام می دهند، به عدم برخورداری از آموزش لازم برمی گردد، این تفاهم‌نامه گام موثری در راستای دانش افزایی آحاد مختلف جامعه برمی دارد.

هدف اصلی عقد تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و شهرداری تهران، مبنی بر استفاده رایگان دانش آموزان از فضاهای ورزشی در فصل تابستان، ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ سلامت شهروندان، آموزش مهارت های زندگی، آیین زندگی شهروندی به دانش آموزان، شهروندان و کارکنان، رشد و توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش دانش آموزی و رشد و توسعه سطح سلامت جامعه عنوان شده است.

مقرر شد با هدف افزایش همکاری ها و توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی جامعه فرهنگیان، با رویکرد ارتقای سطح سلامت جسمانی و جبران کم تحرکی ناشی از کرونا در میان دانش آموزان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان که از اهداف و برنامه های مبتنی بر سند تحول بنیادین است، فضاهای ورزشی ذیل مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

محور همکاری شهرداری به عنوان طرف اول تفاهم نامه؛ همکاری در معرفی فرهنگیان بازنشسته و اولیای نیازمند به مراکز کارآفرینی، برگزاری مراسم افتتاحیه، برگزاری تورهای تهرانگردی با خانواده؛ تورهای تفریحی و علمی و اطلاع رسانی به مدارس منتخب جهت شرکت در برنامه ها، برگزاری لیگ ورزشی مدارس با همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴، اجرای برنامه کودکان و نوجوانان مکتب حسین (ع) در ایام محرم وصفر، اجرای جشنواره هنر و مدیریت پسماند با همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، معرفی و در اختیار گذاشتن فضاهای تفریحی، اردویی، گردشگری و ورزشی منطقه به مدارس، برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی با موضوعات پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، اخلاق و آداب شهروندی، مهارت های شهروندی، برگزاری تئاتر شهر با موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی، ترافیک و آلودگی هوا، محیط زیست، بازیافت و اختصاص ظرفیت حمل و نقل در راستای برگزاری اردوهای یکروزه داخل تهران، قم و جمکران است.

در این راستا خدمات ارائه شده در زمینه های مختلف، خارج از تکلیف شهرداری در تخصیص عوارض ۵ درصد، حق آموزش و پرورش است.

محور همکاری آموزش و پرورش به عنوان طرف دوم قراداد؛ شرکت در جلسات هماهنگی فی مابین، معرفی دانش آموزان جهت شرکت در برنامه های مشارکتی همچون لیگ ورزشی، کودکان و نوجوانان مکتب حسین (ع)، هماهنگی و الزام مدارس منتخب جهت تعامل و همکاری مناسب در اجرای برنامه ها، هماهنگی با مدارس منتخب جهت برگزاری لیگ مسابقات ورزشی و تهیه جدول زمانی استفاده از مکانهای تفریحی و گردشگری جهت عزیمت دانش آموزان و فرهنگیان است.

گفتنی است این تفاهم‌نامه از زمان امضاء و تبادل، لازم الاجراء است و همکاری جهت اجرای مواد مذکور از طریق اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه ۱۴ انجام می شود و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ اعتبار دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار