مدیر‌کل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش:

توسعه کشورها از طریق توجه به آموزش و پرورش میسر خواهد شد

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت حقیقت این است که برای توسعه کشورها هیچ راهی غیر از توجه به آموزش و پرورش وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کشورها از طریق توجه به آموزش و پرورش میسر خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمدحسین حسینی مدیر کل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش، در جمع معلمان آموزش ابتدایی شهرستان‌های استان تهران در آیین اختتامیه طرح‌ها و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: اصل اول و حقیقت این است که برای توسعه کشورها هیچ راهی غیر از توجه به آموزش و پرورش وجود ندارد، اگر می‌خواهیم خانواده‌های سالم و با نشاط داشته باشیم هیچ راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم و هر چه از آموزش و پرورش دور شویم جامعه پس رفت خواهد کرد.

وی، محور توسعه را آموزش و پرورش خواند و بیان کرد: مکان واقعی برای توسعه یک جامعه مدرسه است و سرچشمه توسعه، پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش‌آموزان است.

حسینی، در ادامه با تاکید به یادگیری دانش‌آموزان در مدرسه بیان کرد: هیچ مکانی امن تر از مدرسه برای بچه های ما وجود ندارد. اگر به طور قوی پیشرفت تحصیلی از نیاز به تلاش، به خوب و خیلی خوب ارتقا پیدا کند می‌توان امیدوار به جامعه توسعه یافته باشیم.

این مقام مسئول افزود: رکن اصلی در آموزش و پرورش، دانش‌آموز است و با در نظر گرفتن دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی، تفکرات و اقدامات ما منسجم خواهدشد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش، ضمن اشاره به مهم بودن جایگاه معلم گفت: معلمان باید باور کنند که اصلی ترین و مهمترین فرد برای پیشرفت و رهبران فکری واقعی برای توسعه و تعیین کننده حرکت جامعه به سمت خوشبختی و بدبختی هستند. پس به این یقین خواهیم رسید که بالاتر از شغل معلمی هیچ شغلی را نمی‌توان نام برد.

محمدحسین حسینی، افزود: دانش‌آموزان را به عنوان یک استعداد باور کنیم چون هر کار غیر ممکنی را ممکن خواهند کرد و ناجی یک جامعه خواهد شد و عشق به خود، اطرافیان و وطن را به دانش‌آموزان بیاموزیم تا به جامعه‌ای با نشاط تر و سالم دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار