معرفی موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم / فیلم

اصفهان (پانا) - موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم موزه‌ای است که در نتیجه خلاقیت و ابتکار اعضای انجمن پیام‌آوران سبز سمیرم در محل ساختمان یک حمام مخروبه راه‌اندازی شده است .

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم / فیلم

شهرستان سمیرم که در جنوب استان اصفهان قرار دارد مکان‌های دیدنی بسیاری دارد. نقاط گردشگری، تفریحی و باستانی و ...یکی از این مکان‌های زیبا موزه تنوع زیستی و فرهنگی است که تشکیل شده از اتاق‌های مختلف مربوط به تنوع زیستی جانوری،ظروف قدیمی،زندگی مردمان قدیم و...

مهدی بهرامیان، مدیر موزه در گفت‌وگو با پانا گفت: «موزه تنوع زیستی و فرهنگی سمیرم عنوان موزه ای است که در نتیجه خلاقیت و ابتکار اعضای انجمن پیام آوران سبز سمیرم در محل ساختمان یک حمام مخروبه راه اندازی شده است.»

وی افزود: «این مجموعه شامل اتاق‌های تنوع زیستی، موزه مردم‌شناسی، پسماند و کتابخانه است.»

بهرامیان تاکید کرد: «این موزه مکانی است که در آن به هر4 مورد فرهنگ، تنوع زیستی، مدیریت پسماند و کتابخانه در آن توجه شده است. جمع آوری این4مقوله در یک مکان می تواند مخاطبین مختلف از تمام اقشار جامعه (پیر، جوان و کودک)، دولتی و غیردولتی، شاغل و خانه دار را جذب کند. در این مکان افراد علاقمند به یکی از این مقوله ها، خواه ناخواه با 4 مقوله دیگر نیز درگیر می شوند.»

وی تصریح کرد: «بخش فرهنگی که یادآور خاطرات گذشته مردم و بازگوکننده فرهنگ سنتی جامعه محلی است که وسایل مرتبط با این بخش توسط مردم به موزه اهدا شده است، بخش تنوع زیستی که شامل تاکسیدرمی و هرباریوم است، بخش مدیریت پسماند که در بخش‌ها و قسمت های مختلف موزه پخش شده است و شامل وسایلی است که از دورریختنی ها ساخته شده‌اند. بعنوان مثال مبلمان و میز با لاستیک اتومبیل، بخش کتابخانه که بیشتر شامل کتاب‌های میراث فرهنگی و گردشگری، زیست‌محیطی و مسائل اجتماعی و همچنین تحقیقاتی که در منطقه زاگرس مرکزی انجام شده است که برای جلسات و برنامه های کتابخوانی دسته جمعی و تحقیقات مورداستفاده قرار می گیرد.»

دانش آموز خبرنگار: علیرضا قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار