دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی وزارت آموزش و پرورش:
شرکت دانشآموزان در جشنواره فرهنگی هنری «فردا»، مستلزم عدالت در اطلاعرسانی است
شهرری (پانا) - دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی وزارت آموزش و پرورش، شرکت دانشآموزان در جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را، مستلزم عدالت در اطلاعرسانی دانست و بهرهگیری از رسانه ملی و کتب درسی دانشآموزان را از راهکارهای اجرای این مهم برشمرد.
شهرام عظیمی، دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «یکی از اساسیترین معضلاتی که در مسیر این جشنواره با آن روبه رو هستیم، عدم اطلاعرسانی صحیح به دانشآموزان است؛ لذا، بسیاری از دانشآموزان مستعد برخلاف آنکه از موهبت الهی برخوردار هستند، بهسبب مطلع نبودن از برگزاری این جشنواره، نمیتوانند در میدان رقابت حضور یافته و استعداد خود را به نمایش گذارند. ریشه این مشکل را میتوان کمتوجهی برخی از مسئولان، مدیران و مربیان مربوطه دانست که در خصوص اطلاعرسانی به دانشآموزان کملطفی ورزیدند.»
این مقام مسئول در ادامه به تصریح راهکارهای موجود در خصوص اجرای عدالت در اطلاعرسانی به دانشآموزان پرداخت: «برای اینکه بتوانیم حضور دانشآموزان مستعد بیشتری را در این جشنواره شاهد باشیم، ابتدا باید اطلاعرسانی صحیح را اجرایی سازیم؛ از این رو، یکی از راهکارهای آن، ارتباط مستقیم با دانشآموزان است. به منظور تحقق یافتن این مهم، نیازمند بهرهگیری از یک رسانه ملی در کتب درسی دانشآموزان هستیم که در پرتو آن بتوانیم اطلاعات لازم برای شرکت در این جشنواره را به دانشآموزان انتقال دهیم.»
عظیمی فرصت شرکت در جشنواره فرهنگی هنری فردا را، برای تمامی دانشآموزان کشور یکسان دانست و بیان کرد: «اگر اطلاعرسانی به عدالت صورت پذیرد، قطعا تمامی دانشآموزان در جای جای ایران میتوانند در این جشنواره شرکت کنند؛ از این رو، دانشآموزان پس از مطلع شدن از شرایط مسابقه، میتوانند با خلق اثر و ارائه آن به مدارس و کانونهای فرهنگی تربیتی در این جشنواره شرکت نموده و به رقابت با دیگر دانشآموزان هنرمند بپردازند.»
دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی وزارت آموزش و پرورش، فعالیتها و پایگاههای تابستانی را، عاملی موثر در جهت کشف و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان برشمرد: «با توجه به اینکه در فصل تابستان دانشآموزان در ایام اوقات فراغت خود بهسر میبرند، بهینهسازی این اوقات با فعالیتهای گوناگون فرهنگی و هنری، یکی از عوامل موثر در شکوفایی استعداد آنان و حائز رتبه شدن در مسابقات فرهنگی هنری است.»
وی تصریح کرد: «در این راستا، نقش مربیان متخصص و کارآمد بسیار مهم است؛ از این رو، این مربیان وظایف گوناگونی دارند که یکی از مهمترین آن، هدایت آنان به سوی موفقیت است؛ اگر مربیان خود با این جشنواره آشنا باشند میتوانند راهنمایان خوبی در راستای اطلاعرسانی به دانشآموزان، برای شرکت در این جشنواره و کسب مراتب بالای کشوری باشند.»
عظیمی، توجه مسئولان و وزارت علوم به دانشآموزانی که حائز رتبههای برتر کشوری در این مسابقات شدند را، امری مهم دانست: «دانشآموزانی که توانستند در این مسابقات شرکت کرده و در مرحله کشوری حائز رتبه شوند، نیازمند حمایت مسئولان برای ادامه مسیر حرفهای خود هستند؛ کسب رتبه برتر کشوری توسط دانشآموزان، نشان از لیاقت و شایستگیهای آنان است که نیاز است مسئولان و حتی وزارت علوم ، تمهیداتی بیندیشند تا مسیر برای ادامه تحصیل و شکوفایی بیشتر این دانشآموزان، هموارتر شود.»
وی کسب رتبه دانشآموزان در مرحله کشوری را، عاملی برای ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در دانشآموزان دانست و تاکید کرد: «آدمی هنگامی که در مقایسه با گروهی قرار گرفته و در میان آنان برتر شود، یک حال خوشایندی را در درون خود احساس میکند؛ بهطبع این حس در دانشآموزان بیشتر خواهد بود. دانشآموزانی که حائز رتبههای برتر در سطح کشور میشوند، با برخورداری از اعتماد به نفس و انگیزهای که بهدست آوردند، میتوانند برای آینده شغلی و حرفهای خود تصمیمات بهتر گرفته و در مسیر رسیدن به موفقیت مصممتر گام بردارند.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه